- uncategorized
In plus, aceasta lege le permite celor nemultumiti de servicii sa depuna si o contestatie.
Initiatorul proiectului de lege, social-democratul Iulian Iancu, si-a motivat demersul prin faptul ca persoanele care-si duc masina la reparat au dreptul sa fie informate in legatura cu “piesele, ansamblele si materialele utilizate pentru a fi eliminata orice suspiciune ca acestea sunt false, contrafacute, reutilizate ori nu au caracteristicile corespunzatoare sau au termenul de valabilitate depasit”.
„Reglementarea ofera sansa proprietarului unui autoturism, beneficiarului unei astfel de interventii in service, sa asiste la interventia care se face propriei masini, sa conteste. Exista, incepand cu acest act normativ, obligatia unui Registru de contestatii. Contestatia este initiativa cetateanului. El poate sa conteste in mod absurd. Imediat, insa, in termen de sapte zile, exista obligatia RAR sa verifice respectiva contestatie”, a precizat presedintele Comisiei de Industrii din Camera Deputatilor, Iulian Iancu.
Cand se suspenda licenta service-ului
Parlamentarul a subliniat ca la cinci contestatii, se repeta obligatoriu auditul efectuat de catre RAR la service-ul in cauza. Mai mult, daca auditul are loc de doua ori intr-un an, se suspenda licenta acelui service.
De asemenea, actul normativ instituie si un set de amenzi pentru incalcarea prevederilor acestui act normativ.
Iulian Iancu a mai aratat ca, de la data initierii actului normativ, o parte din service-urile auto au amenajat deja spatii de unde un client poate urmari interventia la masina sau, in cazul lipsei unui astfel de spatiu, interventia poate fi vizionata prin intermediul unei camere de luat vederi.
Robert Rimniceanu, managing partner al Service Autolux Europa, declara ca este sustinatorul acestei lege prin care service-urile trebuie sa ofere transparenta totala clientilor. „Exista o teama – uneori justificata, alteori nu, cum ca service-urile au obiceiul sa-si clientii. Asa ca aceasta lege ajuta consumatorul final sa scape de aceasta preconceptie, dar si service-urile – care pot astfel sa arate ca practica un business corect. La noi in service exista camere de luat vederi pe fiecare punct de lucru. Nu pot spune la cat se poate ridica investitia necesara pentru a oferi un astfel de servicu, dar cu siguranta va fi una benefica!“, afirma Robert Rimniceanu.