- Fără categorie
- Naval
- uncategorized
Santierul Naval din Mangalia a livrat, la sfarsitul lunii aprilie, cea mai mare nava specializata in transportul autovehiculelor rutiere construita in zona Marii Negre si a Marii Mediterane, armatorul vasului fiind o firma din Norvegia.
Potrivit unui comunicat al Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), santierul a livrat, in 30 aprilie, prima nava specializata in transportul autovehiculelor rutiere – Pure Car/ Truck Carrier (PCTC), cu o capacitate de 6.500 de unitati, numita „Höegh Jacksonville”. Armatorul vasului este compania Ocean Yield din Norvegia, iar navlositorul, unul dintre liderii globali in transportul maritim de automobile, compania norvegiana Höegh Autoliners.
Contractul semnat in septembrie 2012 pentru constructia a doua proiecte PCTC a reprezentat un pas important pentru Daewoo Mangalia, care se afirmase pana in acel moment drept o companie specializata in constructia de vrachiere si portcontainere. DMHI si-a adaptat strategia de marketing la evolutiile curente ale pietei mondiale de constructii de nave noi, beneficiind de sprijinul Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering din Coreea, actionarul majoritar al DMHI.
Lunga de 199,90 metri, lata de 32,6 metri
Potrivit DMHI, nava livrata, care este cea mai mare din categoria ei construita vreodata in bazinul Marii Negre si al Marii Mediterane, are urmatoarele caracteristici: o lungime totala de aproximativ 199,90 metri, latimea de 32,26 metri, pescajul de 10,00 metri, viteza maxima de peste 16 noduri si este propulsata de un motor principal sub licenta MAN B & W, de 8.330 kW. A fost construita sub supravegherea societatii de clasificare Det Norske Veritas (DNV) si inregistrata sub pavilionul Norvegiei.
Tehnici de nivel inalt
Instalarea la bordul navei a unor echipamente specifice transportului maritim de autovehicule a fost finalizata cu succes, reprezentand o mare provocare pentru angajatii DMHI, datorita cerintelor tehnice de cel mai inalt nivel: tehnici de sudura si detensionare de mare finete si lucrari de armare in clase de precizie ridicate.
Nava a fost livrata la data stabilita in contract, la doar 12 luni de la inceperea procesului productiv, iar perioada dintre semnarea contractului si livrarea navei poate fi considerata un record pentru industria navala, doar 19 luni care includ si timpul necesar proiectarii. Aceasta performanta nu este unica, deoarece compania DMHI, de la inceputurile sale, a dovedit ca are un potential important in industria constructiilor navale datorita locatiei geostrategice, facilitatilor tehnologice din dotare si, nu in ultimul rand, resurselor umane competente.
Avand in vedere situatia dificila a pietii, mai ales pentru santierele navale europene, noua livrare vine ca o reconfirmare a capabilitatii si capacitatii DMHI de a face fata oricarei provocari si a deveni unul dintre cele mai competitive santiere navale la nivel global.
Colaborarea fructoasa dintre DMHI si compania Höegh Autoliners a fost intarita si prin decizia companiei norvegiene de a premia nu mai putin de 27 de reprezentanti ai DMHI, dintre cei care si-au adus contributia la realizarea acestui proiect important.
Peste 280 de nave reparate
In ultimii ani, Daewoo-Mangalia Heavy Industries a realizat un succes remarcabil si a contribuit la industria de intretinere a navelor prin efectuarea de reparatii la peste 280 de nave si o varietate de conversii de nave, utilizand forta de munca de inalta calificare, know-how si tehnologia acumulate, subliniind performanta remarcabila de santier naval in timpul inlocuirii a 5.300 de tone de otel pe MT & bdquo, Valbruna & ldquo, proiect realizat pe coasta algeriana, reparatii de lucrari in E / R si, de asemenea, in rearanjarea proiectului M/V Harmen Oldendorff, conversia unui ascensor greu intr-un strat de cablu, si nu in ultimul rand conversia unui doc plutitor pentru US Navy.
Imaginea de succes pe care DMHI a reusit sa si-o creeze de-a lungul anilor se datoreaza si imbunatatirii continue a activitatii de productie, cat si a standardelor calitatii. Compania are Certificat de Calitate ISO 9001:2008. In urma adoptarii unui plan de afaceri adecvat capacitatilor de productie, compania poate realiza in fiecare an sase nave Panamax, de pana la 75.000 tdw si repara 40 de nave pe an.
In ceea ce priveste activitatile sectorului constructii noi, DMHI construieste nave cu o capacitate de la 45.000 tdw pana la 70.000 tdw si portcontaniere de la 1.000 pana la 4.500 TEU.