• uncategorized

In urma analizarii unor aspecte ale situa- tiei actuale si de perspectiva din economia romaneasca, conducerea USER a decis sa supuna dezbaterii si aprobarii membrilor masuri oportune, atat pe plan intern cat si pe plan internat ional, pentru apararea intereselor expeditorilor si companiilor cu activitate conexa transporturilor si sprijinirea acestora pentru a putea face fata efectelor crizei economice mondiale. Totodata, membrii Uniunii vor decide in cadrul Adunarii Generale din aceasta luna asupra adoptarii titulaturii „Uniunea Societatilor de Expedit ii si Logistica din Romania“, masura ce are in vedere punerea de acord a denumirii organizat iei cu evolutia industriei transporturilor si expeditiilor. „Intentionam sa intarim colaborarea cu Asociatia Romana de Logistica – ARILOG, avand in vedere ca suntem deja pe aceeasi lungime de unda, dar reprezentantul expeditorilor romani a fost, este si va ramane USER“, a declarat Stefan Popa, desemnat luna trecuta secretar general al Uniunii.

Cat priveste relatia cu autoritatile, USER si-a propus, in primul rand, sa militeze pentru o mai larga reprezentare a mediului de afaceri in cadrul intalnirilor politice ce au ca scop luarea unor decizii cu un important impact economic. „In general, reprezentantii puterii omit in anumite situatii sa se consulte cu organiza- tiile profesionale si chiar cu sindicatele si de aici apar reactii nedorite. Exista gandirea ca, odata ajunsi acolo sus, oamenii politici sunt infailibili in ceea ce gandesc si decid. Multi ministri renunta la principiul consultarilor si chiar la munca in echipa. In aceste conditii, nu este de mirare ca, la intalniri internationale de anvergura, politicienii romani nu-si iau alaturi reprezentanti ai organizatiilor profesionale, sistemului cameral si altele asemenea. Prin comparatie, este foarte usor de constatat ca omologii straini ai politicienilor romani au alaturi reprezentanti ai mediului de afaceri atunci cand participa la reuniuni sau intalniri bilaterale“, a declarat Stefan Popa. Totusi, colaborarea USER cu Ministerul Transporturilor si Infrastructurii nu a avut de suferit de pe urma aspectelor negative indicate, a precizat secretarul general al Uniunii: „Ministrii Transporturilor, fie ei cunoscatori sau mai putin cunoscatori ai problematicii acestui domeniu, au meritul de a fi promovat profesionalismul, ceea ce ne ajuta sa dialogam eficient. Bineinteles, sunt arii de discutie in care conlucrarea nu este perfecta, dar premisele de colaborare cu acest minister sunt mult mai bune decat cu alte autoritati. In majoritatea celorlalte ministere, sunt multi oameni cu o pregatire mai mult politica, iar cand li se adreseaza sesizari sau li se solicita puncte de vedere, raspunsurile sunt ocolite sau complet evitate, pentru ca functionarii respectivi nu inteleg problemele ridicate“.

Prin urmare, USER va actiona pentru a-si consolida pozitia de partener in elaborarea de legi si reglementari in relatiile cu ministerele Transporturilor si Infrastructurii, respectiv cel pentru IMM, Comert si Mediul de Afaceri. „Se poate spune fara rezerve ca membrii USER controleaza activitatea de expeditii din Romania, facuta de catre si prin societati romane sti. Greii transporturilor si expeditiilor sunt membri ai organizatiei noastre si, din acest punct de vedere, nu putem fi neglijati ca partener in dialogul dintre autoritati si mediul de afaceri“, a incheiat Stefan Popa.  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *