- uncategorized
Maria Mihulescu
Concluziile propuse de presedintia elena reiau in intregime Declaratia ministrilor transporturilor maritime din Uniunea Europeana privind analiza de etapa a politicii europene in domeniul transportului maritim pana in 2018 si perspectivele pana in 2020. Aceasta a fost deja adoptata cu ocazia Reuniunii informale a ministrilor de transport maritim din 7 mai 2014 de la Atena.
Cresterea sigurantei si crearea de noi locuri de munca
Pe 5 iunie, la consiliul TTE, Dan Sova, ministrul transporturilor, s-a exprimat in favoarea adoptarii proiectului de concluzii. Prin adoptarea acestor concluzii se doreste orientarea politicii europene in domeniul transportului maritim in urmatorii ani, cu accent si pe nevoile si prioritatile transportului maritim la nivel international, astfel incat sa se stimuleze cresterea economica, crearea de noi locuri de munca si cresterea sigurantei, securitatii si a protectiei mediului marin in sectorul maritim.
Ministrul transporturilor a aratat sustinerea Romaniei pentru imbunatatirea performantelor transportului maritim in domeniul protectiei mediului marin la nivel UE si internațional. Aceasta este favorabila initiativei legislative europene de utilizare a LNG atat in transportul maritim, cat si pe cai navigabile interioare. Totodata, este favorabila si pentru crearea unei infrastructuri minime pentru alimentare cu LNG in porturi pana in 2025, respectiv 2030, in scopul reducerii dependentei de petrol si emisiilor de CO2.
Accelerarea digitalizarii
Ministrul transporturilor a mai subliniat ca Romania sprijina dezvoltarea unor sisteme portuare sustenabile si eficiente. De asemenea, seful transporturilor romanesti a accentuat faptul ca tara noastra sustine accelerarea digitalizarii si simplificarii procedurilor administrative pentru facilitarea traficului maritim. Se doreste in special implementarea initiativei Blue Belt si a sistemului de raportare unica de catre nave, Single Windows, ca parte a serviciilor e-Maritime. Acest sistem va reduce considerabil birocratia si implicit pierderile cauzate operatorilor din transportul maritim.