- uncategorized
Felicia Niculae
SNCF a comandat 2.000 de trenuri pentru o retea regionala extinsa, insa a constatat ulterior ca acestea sunt prea late pentru multe dintre statii. Un purtator de cuvant al RFF, operatorul retelei de cale ferata, a confirmat eroarea. „Am descoperit problema un pic prea tarziu, recunoastem acest lucru si ne acceptam responsabilitatea”, a declarat purtatorul de cuvant la postul de radio France Info, citat de Mediafax.
Costuri foarte mari cu reparatiile
Lucrarile de constructie pentru modificarea peroanelor astfel incat sa permita trecerea noilor trenuri au fost incepute, insa raman de reparat mai multe sute de statii.
Potrivit BBC, citat de digi24.ro, lucrarile de ajustare a peroanelor din garile regionale au inceput, iar costurile au ajuns deja la 50 de milioane de euro si vor continua sa creasca. Asta pentru ca au mai ramas de amenajat inca 1.000 de peroane.
Se pare ca de vina pentru cele intamplate este operatorul de transport feroviar RFF, responsabil cu transmiterea dimensiunilor garniturilor de tren catre SNCF. Mai exact, au fost masurate doar peroanele construite in urma cu mai putin de 30 de ani, nu si cele realizate acum peste 50 de ani, cand latimea garniturilor era mai mica.
Ministrul Transporturilor, Frederic Cuvillier, a dat vina pentru aceasta problema pe „sistemul feroviar absurd”, referindu-se la schimbarile decise de autoritati in 1997 de a separa RFF de SNCF. „Cand separi operatorul ferioviar (RFF – n.red.) de utilizator (SNCF – n.red.), nu functioneaza”, a declarat ministrul.
Intr-o situatie similara, la compania de metrou Metrorex, sindicalistii au afirmat, la sfarsitul lunii aprilie, ca platformele noilor trenuri cumparate de Metrorex, pentru care s-ar fi platit 98 milioane de euro, sunt prea late si impun modificari in toate cele 14 statii de pe Magistrala 2, compania sustinand, in replica, faptul ca trenurile respecta normele tehnice impuse.
Liderul Uniuni Sindicatelor Libere Metrou (USLM), Ion Radoi, a declarat intr-o conferinta de presa ca pentru utilizarea noilor trenuri trebuie „sa se taie din peroane”, astfel incat, pe langa cele 98 de milioane de euro platite pentru achizitionare, vor mai fi costuri suplimentare, care vor trebui platite tot de Metrorex.