• uncategorized

Mirabela Stoica

Pierderile companiilor aeriene sunt mai mari decat cele provocate de atentatele din 11 septembrie 2001, care s-au cifrat la 24,3 miliarde de dolari, potrivit estimarilor Asociatiei Internationale a Transportatorilor Aerieni (AITA). Oficalii acestei asociatii sustin ca, in 2010, au fost pierderi colosale, ce au ajuns la aproape 4 miliarde de dolari.

Departe de zona  safe”

„Criza economica globala a inceput sa se domoleasca, dar liniile aeriene sunt departe de a ajunge intr-o zona safe, linistita. Din pacate, aceasta furtuna pare ca nu e deloc aproape de final”, a declarat presei Giovani Bisignani, directorul executiv al AITA, asociatie care include cei mai mari 230 de transportatori aerieni din lume.

Ca orice alta companie aeriana, si TAROM a simtit efectele crizei, mai ales din perspectiva gradului de ocupare. „De asemenea, competitivitatea din punct de vedere al preturilor din ce in ce mai scazute la biletele de avion a crescut, iar costurile de transport, mai ales cele de combustibil, au crescut, determinand astfel o incarcare foarte mare a cheltuielilor pentru transportatorii aeriene”, au declarat pentru RBT oficialii TAROM.

Competitie acerba cu operatorii low-cost

TAROM a intrat intr-o competitie acerba cu operatori low-cost, ale caror preturi raspund, la prima vedere, puterii de cumparare actuale, desi companiile aeriene traditionale de linie si companiile low cost au modele de business total diferite. „Cele din urma percep taxe in plus pentru bagaje, servicii de catering, servicii de check-in la aeroport si alte servicii auxiliare pe care o companie de linie le ofera pasagerilor sai in mod gratuit, sau incluse in pretul biletului. La acestea se pot adauga si costurile in plus ale pasagerilor pentru transportul terestru, companiile low cost operand pe aeroporturi secundare, aflate la distante mai mari de oras decat aeroporturile principale pe care opereaza companiile de linie”, au mai spus oficialii companiei nationale aeriene.

Cu toate acestea, TAROM vine in intampinarea pasagerilor sai cu oferte foarte bune de pret, cea mai recenta dintre acestea fiind de 99 euro, pentru toate destinatiile sale externe, pret perceput pentru un bilet dus-intors, cu taxe de aeroport incluse.

„Mai mult decat atat, am marit numarul de kilograme transportate. TAROM ofera 2 kg bonus la bagajul de cala (greutatea permisa a bagajului de cala va fi de 25 kg) pasagerilor inregistrati pe web de la toate destinatiile TAROM, precum si celor inregistrati la kiosk in Aeroportul International „Henri Coanda” Otopeni pe cursele directe, operate de companie, pana pe 31 octombrie 2014”, spun oficialii TAROM.

Pierderi mai mici la TAROM

Serviciile de catering se afla, de asemenea, intr-un proces de imbunatatire continuu, oferind pasagerilor o mare varietate de produse, atat la Clasa Business, cat si la Clasa Economy.

„In perioada ianuarie-septembrie 2013, compania TAROM a inregistrat o imbunatatire a rezultatelor financiar-contabile, prin reducerea pierderilor cu 35 milioane lei (30%) fata de aceeasi perioada din 2012, si de 12 milioane lei (13%)  fata de propunerile din Planul de Management. Imbunatatirea rezultatelor companiei este o consecinta a supravegherii atente a costurilor si a unei politici comerciale adecvate. Pentru ca TAROM sa inregistreze profit trebuie sa-si indeplineasca obiectivele propuse in Planul de Management, iar acest lucru este realizabil prin efortul sustinut al intregii echipe formate din angajatii companiei”, conchid oficialii TAROM.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *