- uncategorized
Programul de guvernare abunda insa in tinte vagi, cum ar fi „ocolirea localitatilor aglomerate prin realizarea unui program national de centuri ocolitoare“, „refacerea infrastructurii feroviare simultan si in concordanta cu cea rutiera, astfel incat cel putin traficul greu de marfuri sa redevina atractiv pe transportul feroviar“, „dezvoltarea infrastructurii portuare, asa incat Romania sa devina poarta maritima de est a UE“ sau „imbunatatirea conditiilor de trafic fluvial pe sectorul romanesc al Dunarii, la nivel european“ si „asigurarea conditiilor de transport aerian pasageri/marfa din toate regiunile tarii“.
Intre masurile concrete regasite in program se numara si reorganizarea activitatii de constructie si intretinere prin crearea in cadrul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a unor departamente separate pentru autostrazi, respectiv drumuri nationale si centuri ocolitoare. Scopul declarat este imbunatatirea gestionarii proiectelor de infrastructura rutiera. Totodata, pentru a stimula transportul intermodal, cu referiri exprese la serviciile Ro-La, programul prevede infiintarea de centre logistice in fiecare regiune de dezvoltare.
In ceea ce priveste infrastructura portuara, sunt mentionate expres proiecte mai vechi – podul din zona Agigea peste canalul Dunare – Marea Neagra, care sa faca legatura cu autostrada A2 si cu autostrada de centura a municipiului Constanta, respectiv un pod de legatura intre tarm si insula artificiala din bazinul portuar. Dintre porturile dunarene, sunt mentionate ca destinatii pentru investitii publice Moldova Noua, Drobeta-Turnu Severin, Orsova, Calafat, Bechet, Giurgiu si Oltenita. Fata de programul de guvernare al precedentului Cabinet Boc, diferente majore apar la capitolul infrastructura aeroportuara. Astfel, se are in vedere acordarea de asistenta tehnica pentru construirea de noi aeroporturi doar autoritatilor locale din judetele Brasov, Galati si Braila, nu si celor din Alba si Bistrita.
In acelasi timp, sprijinul tehnic si financiar pentru aeroporturile care deservesc zone cu potential economic ridicat va fi acordat numai pentru Suceava, Tulcea, Satu Mare si Baia Mare, nu si pentru Iasi, Cluj si Craiova.