• uncategorized

Expertii companiei Fleet Management Services (FMS) spun ca modul de a conduce influenteaza direct consumul de combustibil: un stil perfect adaptat masinii utilizate si conditiilor de drum poate realiza economii de combustibil de pana la 20%.

Fara mers sportiv!

Specialistii FMS sunt de parere ca trebuie sa schimbi la timp vitezele, pentru a evita supraturarea motorului (evitarea „mersului sportiv“). Vei ramane cu mai multi bani in buzunare daca vei frana treptat, nu brusc (frana de motor). Este indicata pastrarea constanta a vitezei, pentru ca accelerarea si decelerarea continua duc la un consum sporit. „Nu este indicat un stil de condus agresiv“, opineaza Horatiu Belu, directorul Verso Serv Impex din Bucuresti.

Expertii recomanda sa conduci in treapta superioara, cu viteza constanta. „Cruise control“ te poate ajuta pe autostrada la mentinerea unei viteze constante. „Este indicata mentinerea unei viteze constante, asa ca motorul nu trebuie turat. La coborarea pantelor este bine sa se ia piciorul de pe acceleratie“, explica Horatiu Belu.

Nu uita de revizii!

O alta recomandare este sa efectuezi la termen reviziile prevazute de fabricant, de exemplu inlocuirea uleiului de motor (care isi micsoreaza vascozitatea pe masura cresterii rulajului, marind frecarile din interiorul motorului), a filtrului de ulei, a filtrului de aer (fiind imbacsit cu praf, duce la marirea consumului de carburant, prin micsorarea cantitatii de aer admise in motor). Este bine sa adaugi aditiv de curatat injectoarele in rezervorul de combustibil la fiecare schimb de ulei (injectoarele curate vor pulveriza mai bine, ceea ce asigura o aprindere mai buna si garanteaza debitarea puterii maxime de catre motor). Tot pentru un consum cat mai mic, identifica tipul de combustibil potrivit pentru masina ta, mai ales ca acesta difera in functie de producator, prin diversi aditivi adaugati.

Anvelope adecvate

Consumul este mai mic si daca se utilizeaza anvelope specifice modelului masinii si sezonului. Pentru anvelopele de iarna, daca temperatura scade sub

7 grade Celsius, trebuie aleasa varianta cea mai ingusta aprobata pentru modelul masinii. De asemenea, este necesara o presiune adecvata in pneuri.

Scapa de bagajele inutile

Tot pentru reducerea consumului de combustibil, opineaza echipa FMS, este necesar sa nu adaugi autovehicului elemente de caroserie care modifica aerodinamicitatea acestuia (de exemplu, portbagaje pe habitaclu). Conducatorii auto cu experienta atrag atentia si asupra unui alt aspect: 100 de kilograme in plus inseamna un consum suplimentar de 0,7 litri de combustibil la 100 km!

Fara faruri aprinse ziua!

Si farurile aprinse consuma in plus 0,2 litri de combustibil la suta de kilometri! Asa ca e bine sa le aprinzi ziua doar daca este absolut necesar.

Pleaca imediat!

Plecarea de pe loc imediat dupa pornirea motorului este un alt truc folosit de soferii cu state vechi. Este indicat sa nu lasi motorul sa se incalzeasca mai mult de 30 de secunde, chiar si iarna. De altfel, masinile moderne sunt proiectate astfel incat sa poata fi conduse aproape imediat dupa pornire.

La stop, cu motorul oprit

Este bine sa opresti motorul chiar inainte de semafor, daca anticipezi ca vei stationa mai mult de 20 de secunde (atentie insa! – cu motorul oprit, servofrana nu mai functioneaza, asa ca trebuie sa apesi mai tare pe pedala de frana).

Planifica drumul

Atunci cand pleci intr-o calatorie, trebuie sa planifici traseul, astfel incat sa eviti zonele aglomerate din orase si sa nu ramai blocat pe vreun drum in constructie. Fii atent si la dealuri: incepe sa accelerezi inainte sa ajungi in panta.

Mai usor cu aerul conditonat

Si utilizarea rationala a aerului conditionat din interiorul masinii reduce din consumul de combustibil, spun expertii FMS.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *