• uncategorized

Controale suplimentare pentru drumari

FORT a solicitat totodata Executivului sa se implice urgent, prin autoritat ile competente, in verificari asupra depasirilor de greutate la transportul materialelor de construct ii, impuse carausilor de catre companiile care executa lucrari de infrastructura rutiera, constructii si reabilitari de drumuri, poduri, viaducte si tronsoane de cale ferata. „Aceste companii, indirect, distrug celelalte drumuri, obligand transportatorul sa-i aprovizioneze cu material, prin efectuarea unor curse cu peste 20 tone greutate fata de maximul admis si asta pentru a-si majora cotele de profit“, se mai mentioneaza in comunicatul FORT.

Potrivit federatiei, prin interventia Guvernului in acest domeniu s-ar constitui fonduri suplimentare la bugetul de stat, infrastructura rutiera existenta ar fi protejata si s-ar diminua concurenta neloiala. „Considera m absolut normal ca lucrarile pe bani publici sa fie mai atent monitorizate, din perspectiva marjelor de profit realizate in detrimentul calitat ii si al mediului concurential“, sustin reprezentantii FORT.

 

Suspiciuni legate de cinci proiecte de infrastructurs

Concret, FORT a solicitat Garzii Financiare si Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale verificarea concordantei dintre listele de cantitati de materiale (balast, nisip, pietris) folosite si cele declarate de constructori la cinci proiecte de infrastructura.

Totodata, Federatia a solicitat si verificarea documentelor de provenienta a materialelor receptionate de catre constructori si verificarea platii redeventei pentru aceste materiale, verificarea concordantei dintre cantitatile de materiale livrate catre antreprenori si cele declarate ca fiind exploatate si expediate de catre furnizori. Incriminate sunt lucrarile la tronsoanele de autostrazi Bucuresti – Ploiesti, Brasov – Bors, centura Ploiesti si modernizarea liniilor de cale ferata Bucuresti – Fundulea – Lehliu si Campina – Comarnic. Lucrarile la tronsonul de autostrada Bucuresti – Ploiesti sunt executate de consortiile Impressa Pizzarotti / Tirrena Scavi (intre Bucuresti si Moara Vlasiei) si Spedition UMB / Pa&Co International / Euroconstruct ’98 / Com-Axa (intre Moara Vlasiei si Ploiesti). Bechtel este antreprenorul autostrazii Bra- sov – Bors, iar Pa&Co efectueaza lucra rile la centura Ploiesti. Linia de cale ferata Bucuresti- Lehliu este modernizata de asocierea Swietelsky – Wiebe – Takenaka (pe tronsonul Bucuresti Nord – Ba- neasa), firmele Arcada, Vega 93, Terna, Imsat Bucuresti, ISAF Bucures ti, Siemens Austria si Amec Spie (pe segmentul Bucuresti Baneasa – Fundulea) si Astaldi (pe tronsonul Fundulea – Lehliu). La linia feroviara Campina – Comarnic – Predeal, lucra rile sunt efectuate de Franz Kassecker si Bilfinger Berger Baugesellschaft.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *