• uncategorized

Felicia Niculae

Din totalul traficului, 38.648.487 tone a reprezentat traficul maritim si 11.203.415 tone traficul fluvial.
Traficul de containere inregistrat la finalul lunii noiembrie 2013 a totalizat 6.012.391 tone, respectiv 610.306 TEU, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2012, cand au fost inregistrate 6.183.123 tone, respectiv 631.777 TEU.

 

Pe grupe de marfuri                               

noiembrie 2013        

noiembrie 2012 (tone)

Cereale                                                      

 

13.547.470                   

11.786.023          

Articole diverse                                           

 

6.013.513                     

6.460.660  

Combustibili minerali solizi                           

2.692.191                     

3.311.577  

 

Produse petroliere                                        

3.395.058                     

3.620.103  

 

Minereuri de fier, deseuri de fier                  

8.538.338                     

6.032.950    

 

Minereuri si deseuri neferoase                   

2.136.539                      

2.425.095  

 

Produse metalice                                         

 

1.481.852                     

1.760.633  

Produse chimice                                             

979.893                     

1.073.946    

 

Seminte uleioase          

1.740.086                        

706.479 

 

Ingrasaminte     

 

 

1.685.620                     

1.925.182 

 

Produse alimentare                                        

 

514.185                        

465.783    

Minerale brute sau prelucrate                        

 

294.094                         

294.694     

Echipamente, masini                                     

 

409.378                         

345.485    

Lemn, pluta                                                    

966.809                       

1.011.021   

 

Petrol brut                                                    

4.941.377                      

4.574.544

 

Ciment, var nestins, mat. prefabricate            

 

346.676                          

496.441

Cartofi, legume, fructe proaspete                    

 

11.953                            

18.667    

Sticla, sticlarie, produse ceramice                   

 

47.432                            

60.429    

Celuloza si deseuri de hartie                           

40.666                            

21.818   

 

  Pentru ca Portul Constanta, unul dintre cele mai mari din reteaua centrala TEN-T, sa devina o poarta importanta a marfurilor pentru Europa, este necesar sa fie imbunatatite intermodalitatea si legaturile cu hinterlandul. Adriana Ticau, vicepresedinta Comisiei de Transport si Turism din Parlamentul European, este de parere ca, in acest context, „finalizarea autostrazii care leaga Bucuresti de Constanta, dar si modernizarea caii ferate Bucuresti-Constanta contribuie la o mai buna conectare a Portului Constanta cu diferitele regiuni ale Romaniei si ale Europei”.
Ea a mai subliniat ca „utilizarea la maximum a potentialului Portului Constanta depinde si de asigurarea conditiilor de navigabilitate si de modernizarea porturilor situate pe caile navigabile interioare – Dunare si Canalul Dunare-Marea Neagra”. “De asemenea, consider necesara atat dezvoltarea de terminale multimodale de marfa si pasageri si de platforme logistice in Portul Constanta, cat si dezvoltarea de coridoare maritime la Marea Neagra, care sa lege Portul Constanta de marile porturi de la Marea Neagra si de la Marea Mediterana”, a mai declarat, pentru RBT, Adriana Ticau.

Finantarea de coridoare maritime

Vicepresedintele Comisiei de Transport si Turism din Parlamentul European a solicitat Comisiei Europene finantarea de coridoare maritime la Marea Neagra, obiectiv ce a devenit posibil prin intermediul Mecanismului de Conectare a Europei. „Astfel, Mecanismul de Conectare a Europei acopera, pentru caile navigabile interioare, 20% din costurile eligibile, rata finantarii putand fi majorata pana la maximum 40% pentru actiunile care au ca obiect eliminarea blocajelor si pana la maximum 40% pentru actiuni care vizeaza tronsoanele transfrontaliere”, a mai precizat Adriana Ticau, pentru RBT.
Pentru transportul terestru, conexiuni cu platformele logistice multimodale si dezvoltarea acestora, inclusiv conexiunile cu porturi interioare si maritime si cu aeroporturi, precum si pentru dezvoltarea porturilor, Mecanismul de Conectare a Europei acopera 20% din costurile eligibile.
Pentru actiuni de sprijinire a dezvoltarii autostrazilor maritime, Mecanismul de Conectare a Europei acopera 30% din costurile eligibile. Pentru componentele terestre ale RIS si ale VTMIS sunt acoperite 50% din costurile eligibile, iar pentru componentele de bord ale RIS, ale VTMIS – 20% din costurile eligibile.
„Nu in ultimul rand, avand in vedere resursele importante de hidrocarburi situate in regiunea Marii Caspice, consider ca dezvoltarea de terminale GPL/GNL in proximitatea Portului Constanta ar contribui la diversificarea rutelor de aprovizionare cu energie a Uniunii Europene”, a mai subliniat Adriana Ticau.

 

Cresteri de trafic inregistrate

Seminte uleioase, fructe oleaginoase – 146,3%
Celuloza – 86%
Minereuri de fier – 41,5%
Animale vii – 38%
Echipamente, masini – 18,5%
Cereale – 15%
Produse alimentare – 10,4%
Petrol brut – 8%

 

Scaderi de trafic inregistrate

Produse metalice – 15,8%
Ingrasaminte – 12,4%
Produse chimice – 8,7%
Articole diverse – 7%
Produse petroliere –  6,2%

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *