• uncategorized

Daca autoritatile nu dau curs acestei somatii, este posibila chemarea in instanta a statului roman. Comisarul a amintit de exemplul Ungariei, care a pierdut procesul intentat la Curtea Europeana de Justitie si a fost nevoita sa returneze taxe totalizand peste 30 de milioane de Euro.

In opinia lui Kovács, taxa aplicata la prima inmatriculare a oricarei masini, fie acesta proaspat achizitionata sau second-hand, are trei probleme majore: este discriminatorie, nu face bine corelarea intre vechimea masinii si gradul de poluare si nu acopera decat o perioada limitata din durata de viata a unui vehicul. Sebastian Vladescu, ministrul Finantelor, a recunoscut ca taxa este discriminatorie, dar a anuntat ca Guvernul nu are nicio intentie de a renunta la incasarea acesteia. „Vrem sa gasim solutii impreuna cu oficialii de la Comisia Europeana, dar in conditiile in care vrem sa mentinem taxa, pentru a proteja mediul“, a subliniat Vladescu. Potrivit pozitiilor oficiale, reprezentantii Ministerului Finantelor Publice admit ca in cadrul negocierilor s-a pus nu numai problema caracterului discriminatoriu al taxei, ci s-a luat in discutie si lipsa regresivitatii acesteia (faptul ca taxa nu scade cu cat masina inmatriculata este mai veche).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *