- uncategorized
Daca autoritatile nu dau curs acestei somatii, este posibila chemarea in instanta a statului roman. Comisarul a amintit de exemplul Ungariei, care a pierdut procesul intentat la Curtea Europeana de Justitie si a fost nevoita sa returneze taxe totalizand peste 30 de milioane de Euro.
In opinia lui Kovács, taxa aplicata la prima inmatriculare a oricarei masini, fie acesta proaspat achizitionata sau second-hand, are trei probleme majore: este discriminatorie, nu face bine corelarea intre vechimea masinii si gradul de poluare si nu acopera decat o perioada limitata din durata de viata a unui vehicul. Sebastian Vladescu, ministrul Finantelor, a recunoscut ca taxa este discriminatorie, dar a anuntat ca Guvernul nu are nicio intentie de a renunta la incasarea acesteia. „Vrem sa gasim solutii impreuna cu oficialii de la Comisia Europeana, dar in conditiile in care vrem sa mentinem taxa, pentru a proteja mediul“, a subliniat Vladescu. Potrivit pozitiilor oficiale, reprezentantii Ministerului Finantelor Publice admit ca in cadrul negocierilor s-a pus nu numai problema caracterului discriminatoriu al taxei, ci s-a luat in discutie si lipsa regresivitatii acesteia (faptul ca taxa nu scade cu cat masina inmatriculata este mai veche).