- uncategorized
Intre solutiile inedite utilizate in cadrul proiectului patentat de cei doi austrieci se numara modificarea structurii interne, mutarea tancurilor de balast in centrul navei, concentrarea functiilor de comanda la prova, o dispunere atipica a motoarelor si utilizarea unei solutii propulsive care favorizeaza economia de combustibil.
Noul design permite ca in cala unei barje cu latimea standrad de 11,4 metri sa fie stocate patru containere alaturate, iar bordurile suprainaltate faciliteaza operarea navelor.
Propulsia se aseamana cu cea a locomotivelor Diesel-electrice, avand in vedere ca motoarele sunt cuplate cu generatoare si nu au o legatura mecanica directa cu elicele propulsive (sunt eliminati arborii de propulsie, ceea ce permite economisirea spatiului la bord). Elicele sunt actionate de motoare electrice si sunt integrate in ansambluri mobile servocomandate ce includ si carme, solutie constructiva care usureaza schimbarea directiei de mars.
Cele doua cupluri motor Diesel-generator electric sunt dispuse in containere separate, amplasate la pupa, pe punte, ceea ce favorizeaza maximizarea capacitatii de incarcare si ofera o mai mare flexibilitate proiectantilor in ceea ce priveste optimizarea formei hidrodiamice a corpului navei. „Capsularea“ grupurilor moto-generatoare permite concentrarea spatiilor destinate echipajului la prova, cu efecte benefice asupra vizibilitatii si manevrabilitatii. Pe de alta parte, exista avantaje si la capitolul mentenanta: in cazul in care un motor se defecteaza, containerul ce il contine este pur si simplu descarcat de pe nava si poate fi transportat usor pentru remedierea defectiunilor intr-o unitate specializata.