• uncategorized

„Contractele de inchiriere se incheie pentru o perioada de 5-10 ani, in functie de perioada necesara amortizarii sumelor pe care agentul economic se angajeaza, prin contract, sa le aloce in activitati de reparatii capitale si/sau investitii pentru fiecare sectie si/sau pentru materialul rulant necesar operarii trenurilor pe sectiile respective“, se arata in proiectul de hotarare, lansat in dezbatere publica. Pentru fiecare dintre sectiile de circulatie, CFR SA va specifica in caietul de sarcini volumul potential de transport de marfa, pachetul minim de servicii publice de transport feroviar de calatori si detalii despre parcul de material rulant utilizat. Firmele care vor prelua linii neinteroperabile vor primi de la CFR Calatori, in primii trei ani de contract, prin contract de inchiriere, material rulant necesar desfasurarii transportului de calatori. Dupa acesti primi trei ani de contract, o comisie a Ministerului Transporturilor va analiza conditiile de prelungire a inchirierii. In cazul sectiilor de circulatie neinteroperabile pe care se desfasoara transport de calatori, dar nu se pot incheia contracte de inchiriere, activitatea de transport va fi continuata de CFR Calatori, urmand ca CFR SA sa reia lunar procedura de licitatie. Procesul de inchiriere a liniilor a fost initiat in 2004, iar pana in prezent au trecut in administrare privata 851 km dintr-un total de 3.324 km ai retelei neinteroperabile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *