• uncategorized

Ar putea fi din cauza ca Dacia a devenit in ultima perioada cel mai important exportator, sau din cauza ca uzina si-a demonstrat aportul si beneficiile aduse economiei nationale, ori poate ca cei de la Renault au fost „persuasivi”, nu stim exact. Ministrul Anca Boagiu a stabilit, impreuna cu directorul general al Dacia, ca anul acesta vor fi alocate 80 de milioane de lei de la buget pentru modernizarea infrastructurii de acces la platforma industriala.

Portiuni din Drumul National 73, drumul de legatura cu DN 73D si DN 7 vor fi largite la patru benzi de circulatie, astfel incat trailerele incarcate cu masini produse la Mioveni sa ajunga mai usor la Autostrada „A1”, in Sibiu si Brasov. Ce se intampla cu ele dupa aceea nu prea mai conteaza. Important este insa faptul ca Dacia va exporta in continuare.

Dar aniversarea a 125 de ani de istorie Daimler AG ne aminteste multora ca nu demult am fost foarte aproape sa avem pe plaiuri mioritice o uzina ce produce masini germane, tehnologie atat de mult iubita de romani.

Si ne pare rau, chiar si acum, dar nu pentru ca la acea vreme nu am fost in stare sa facem cativa kilometri de autostrada pentru acces, sau nu am reusit sa gasim un lot de pamant la un pret normal, unde sa fie construita fabrica, si nici din cauza ca nu ne pricepem sa negociem (la modul general, in orice guvernare) fara o serie de „beneficii” personale. Nu. Regretam in schimb ca nemtii nu au inteles „avantajele” pe care Romania le ofera, nu au fost receptivi la „oferta” noastra si s-au dus in Ungaria.

Dar sa revenim de unde am plecat. In Pitesti. Si francezii sunt buni, dupa ce timp de zece ani au bagat bani in tehnologie si oameni si au modernizat uzina Dacia. Hai sa le facem macar o portiune de drum mai bun! La rand asteapta Ford, cuminte, fabrica Ford de la Craiova.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *