- uncategorized
Fiecare scrisoare este compusa dintr-un set de patru exemplare ale aceluiasi formular, imprimate pe hartie autocopiativa. Acestea se completeaza si utilizeaza in felul urmator:
– un exemplar din set ramane la beneficiarul transportului (la locul de descarcare);
– doua exemplare revin, dupa caz, transportatorului, respectiv transportatorului succesiv;
– furnizorul este obligat sa completeze toate rubricile aferente, conform instructiunilor de pe fiecare exemplar;
– transportatorul este obligat sa completeze rubricile 16,17,18 si 23;
– daca furnizorul insista ca transportatorul sa incarce marfa peste greutatea admisa si acest fapt nu este mentionat la rubrica de observatii (18), responsabilitatea depasirii tonajului apartine exclusiv transportatorului (in cazul in care se mentioneaza depasirea tonajului, iar furnizorul semneaza, responsabilitatea apartine ambelor parti).
Potrivit unui comunicat datat 26.01, Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT) a pus la dispozitia transportatorilor rutieri acest tip de documente. La procurarea scrisorilor de transport de la FORT, membrii federatiei beneficiaza de preturi mai mici decat cele de pe pe piata libera, considerate exorbitante.
Potrivit ofertei FORT, un carnet de scrisori de transport contine 50 de seturi, pretul fiind de 13 RON (un carnet cu doar 10 seturi costa 2,6 RON).