- uncategorized
Astfel, Ministerul Apararii Nationale (MApN) ar putea fi compensat prin livrarea de piese de schimb si echipamente, potrivit unui proiect de Hotarare de Guvern al Ministerului Economiei. “Aprobarea compensarii datoriilor catre MApN prin oferirea in schimb a unor piese si echipamente asigura pentru operatorul economic anularea datoriilor, participarea la licitatii, obtinerea de contracte si redresarea treptata a situatiei, scoaterea din situatia critica, operationalizarea navelor si evitarea evenimentelor de natura catastrofica”, se arata in nota de fundamentare a proiectului de act normativ publicat marti pe site-ul Ministerului Economiei.
Din cauza datoriilor, Santierul Naval Mangalia nu poate participa la licitatiile organizate de Ministerul Apararii Nationale pentru contractarea de lucrari de reparatii la nave.
“Astfel operatorul economic pierde oportunitatea de a se inscrie si prezenta la licitatii din cauza datoriilor catre MApN. Fara asigurarea pieselor si executarea lucrarilor, navele se degradeaza si conduc la aparitia unor cazuri grave de poluare, cu efecte dezastruoase asupra mediului inconjurator”, mai scrie in documentul citat.
Intre Santierul Naval Mangalia SA si Departamentul pentru Armamente, respectiv Statul Major al Fortelor Navale, din cadrul Ministerului Apararii Nationale, s-au incheiat, in anul 2004, contracte pentru dezmembrarea unor nave care prezentau pericol de scufundare si valorificarea deseurilor rezultate. Ca urmare a situatiei economico-financiare dificile a societatii Santierul Naval Mangalia SA, aceasta nu a reusit sa-si onoreze obligatiile fata de Ministerul Apararii Nationale, ramanand in prezent cu o datorie totala de 1.056.007 lei, care include si penalitati, fata de Ministerul Apararii Nationale, Departamentul pentru Armamente si Statul Major al Fortelor Navale.
Santierul Naval Mangalia SA este un operator economic din sectorul productiei de aparare, producatorul majoritatii navelor care se afla in dotarea Statului Major al Fortelor Navale si detine in depozitele proprii, piese si echipamente de schimb specifice acestor nave. In mare masura, aceste piese si echipamente de schimb nu pot fi procurate din alta sursa, ele provenind din importuri din est, lucru care in prezent nu mai este realizabil. Pentru a putea fi mentinute in functiune, navele din dotare necesita lucrari de intretinere si reparatii, care implica achizitia de piese si echipamente de schimb specifice, insa acestea nu pot fi achizitionate, datorita lipsei fondurilor bugetare necesare.
Santierul Naval Mangalia SA se afla sub autoritatea Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri (MECMA).