- uncategorized
In parte, scaderea este pusa pe seama sistarii productiei modelului Dacia Pick-up. Batranul Papuc a atras peste 10.000 de clienti, jumatate din cifra aferenta anului 2005. Rezultatele slabe ale marcii pitestene au afectat ansamblul sectorului vehiculelor comerciale de productie interna. In acest segment de piata s-a inregistrat o prabusire a vanzarilor cu 41,8% – 11.851 de unitati comercializate in 2006, fata de 20.376 in 2005.
Desi au crescut cu 42,6%, importurile de camioane, furgoane si minibuze nu au putut compensa slabirea ofertei de modele produse in Romania. In total, anul trecut s-au vandut 19.837 vehicule de import, fata de 13.909 in 2005. In ceea ce priveste ierarhia marcilor, nu au fost consemnate evolutii spectaculoase, de natura sa dea peste cap clasamentul importatorilor. Ca si in 2005, la vanzari conduce Ford, urmat de Fiat, Peugeot, Renault, Volkswagen, Iveco si Mercedes Benz. Abia la locul 8 a fost consemnata o rocada: Nissan a surclasat Citroen.
Cele mai populare modele au ramas in continuare Ford Transit (2.860 de unitati vandute) si Fiat Doblo Cargo (1.826 de masini vandute), noutatea fiind Peugeot Boxer (1.593), urcat pe ultima treapta a „podiumului“, in locul lui Fiat Ducato. De remarcat este evolutia Iveco Daily, ale carui vanzari au crescut cu 90,7% (de la 802 la 1.510 unitati), cu mult peste rezultatele altor concurenti de top (Ford Transit si Fiat Doblo Cargo au inregistrat cresteri de 50-60%).