- uncategorized
Potrivit unui comunicat comun al FORT; APTE 2002 si ATRT, angajamentul semnat de minister „va schimba radical in bine transportul comercial efectuat de companiile romanesti“, inclusiv avand in vedere sprijinul promis de MTI pentru eliminarea taxelor introduse de autoritatile locale pentru tranzitare unor orase sau percepute pentru utilizarea unor tronsoane de drum judetean.
Principalele puncte ale intelegerii vizeaza introducerea rovinietei cu valabilitate de 90 de zile (prin modificarea Ordonantei de Guvern referitoare la tarifele pentru utilizarea drumurilor nationale), eliminarea autorizatiilor speciale de transport pentru marfurile divizibile, permiterea accesului tuturor transportatorilor rutieri (inclusiv pentru vehicule cu masa totala maxim autorizata de 40 de tone, respectiv sarcina maxima pe osie de 11,5 tone) pe reteaua TEN secundara, asa cum este definita in Tratatul de Aderare al Romaniei la UE. Totodata, MTI a acceptat sa initieze un amplu proiect de modificare a Legii transporturilor, la care vor participa partenerii de dialog social, luand in considerare cererile operatorilor de transport.
Odata cu aparitia noii legi, vor putea fi rezolvate revendicari ce tin de aspecte operationale, in forma propusa de patronate. In ceea ce priveste restantele la plata subventiilor privind transportul rutier de persoane, MTI s-a angajat sa medieze problema compensarii datoriilor statului catre operatorii de transport rutier de persoane, in cuantumul aferent al datoriilor acestora din neplata unor obligatii catre bugetul de stat, cu Ministerul de Finante. Pentru datoriile MTI inregistrate pana la data de 21 ianuarie 2010, ministerul va incerca sa comaseze sume aferente anului bugetar 2010, in vederea efectuarii platilor restante pe anul 2009 pana la finele primului trimestru, cu aprobarea Ministerului de Finante.
Tot legat de transportul rutier de pasageri, potrivit unui comunicat al MTI, va fi purtata corespondenta oficiala necesara cu Ministerul Administratiei si Internelor in vederea propunerii de modificare a legii privind transportul public local. Astfel, MTI a acceptat sa prezinte si sa promoveze punctul de vedere al operatorilor de transport rutier, respectiv revenirea transportului public judetean in administrarea Autoritatii Rutiere Romane, masura sustinuta de prevederile Regulamentul European nr. 1370/2007, care face referire la serviciul public de transport rutier si feroviar.