- uncategorized
In cadrul evenimentului, Dr. Dieter Zetsche, presedintele Consiliului Director al concernului Daimler, a sustinut un discurs pe tema durabilitatii autovehiculelor electrice, in calitatea sa de presedinte al Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile. Fara motor cu combustie interna Avand la baza modelul lui Mercedes-Benz Vito, autovehiculul experimental prezentat la San Sebastian marcheaza inceputul unei noi ere a mobilitatii fara emisii in sectorul autovehiculelor comerciale usoare. Acest nou model Vito este primul autovehicul comercial usor din lume care incorporeaza propulsia exclusiv electrica la iesirea de pe linia de productie, subliniind astfel devotamentul Daimler pentru mobilitatea durabila.
Autovehiculul este rezultatul cercetarilor si activitatilor de dezvoltare din cadrul Daimler, care se concentreaza pe trei aspecte: optimizarea motoarelor cu combustie interna, sporirea eficientei folosind componente hibrid standard si operarea autovehiculului folosind bateriile si celulele de combustibil fara a degaja emisii de gaze cu efect de sera. Configuratia mecanica a fost proiectata sa utilizeze exclusiv energia electrica inmagazinata in baterie si, din acest motiv, renunta la propulsia bazata pe motorul cu combustie interna. Cu un voltaj de 400 V, curent de 16 A si o capacitate disponibila de 32 kWh, bateria alimenteaza un motor electric de 90 kW.
Avand la baza tehnologia litiu-ion, bateria confera autovehiculului o autonomie de 130 km, dar parcursul intre doua reincarcari complete poate fi chiar mai mare daca se abordeaza un stil de sofat adecvat. Viteza maxima este limitata electronic la 80km/h, conform cerintelor clientilor, care au dorit maximizarea performantelor de mobilitate in interiorul si in afara ariilor urbane. Pe de alta parte, in comparatie cu modelele Vito conventionale, sarcina utila este cu 900 kg mai mare. In ceea ce priveste siguranta, toate cerintele sunt indeplinite: echiparea standard include ESP, ABS si ASR, iar numarul si tipul airbagurilor corespunde, de asemenea, specificatiilor unui Vito obisnuit.
Special creat pentru protejarea mediului Asamblarea modelelor Vito electrice este direct integrata in productia standard, iar uzina Mercedes-Benz din Vitoria (regiunea Basca din Spania), se pregateste deja sa dea curs provocarilor de a fabrica noua varianta Vito. Eforturile in domeniul logisticii, pregatirii personalului si tehnologia productiei au beneficiat de sustinere financiara din partea guvernului local. Si in Germania, Ministerul Federal al Mediului, Protectiei Naturii si Sigurantei Nucleare (BMU) ofera subventii pentru a sustine demersurile Mercedes-Benz Vans in zonele de cercetare si dezvoltare, testare si implementare.
In 2010, mai mult de 100 de autovehicule comerciale usoare Mercedes-Benz Vito vor fi livrate catre 20 de clienti, majoritatea administratori de flote si institutii publice care au de efectuat transporturi in zone sensibile in ceea ce priveste mediul inconjurator, cu emisii zero de CO2 si cu zgomot redus. Astfel, scenariile presupun, in general, parcurgerea unor distante scurte si opriri dese in zonele urbane. Pe termen mai lung, se preconizeaza producerea altor 2.000 de autovehicule.