• uncategorized

Reglementarea a fost considerata necesara din cauza ca multe nave deverseaza deseuri in mare pentru a se sustrage de la plata taxelor aplicate in porturi pentru colectarea si eliminarea substant elor poluante (reziduurile petroliere, apa de santina etc). Obligarea statelor membre sa considere infractiuni cazurile grave de poluare maritima a fost posibila dupa ce Curtea Europeana de Justitie a decis ca autoritatile europene au dreptul de a impune statelor membre sa aplice pedepse penale pentru abaterile de la legislatia din domeniul transporturilor.

Potrivit deciziei europarlamentarilor, statele membre vor incadra poluarea maritima la capitolul infractiuni, doar cazurile de deversare accidentala cu efecte minore (definite ca acele situatii in care calitatea apei nu este serios afectata) urmand sa fie considerate contraventii. Diferentierea intre poluarile minore si cele grave ar urma sa se faca prin analize amanuntite efectuate intr-un laborator independent constituit in cadrul Agentiei Europene pentru Siguranta Maritima.

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *