- uncategorized
Anterior, Radu Berceanu, fostul ministru al Transporturilor, lansase ideea amenajarii unui aeroport low-cost in Baragan, la o fosta baza militara din Alexeni. Luna aceasta, ministerul va initia procedura de privatizare pentru Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, rezultata luna trecuta in urma fuziunii aeroporturilor din Baneasa si Otopeni. Odata schimbat proprietarul, este incerta posibilitatea utilizarii pistei din Baneasa pentru zboruri ieftine. Operatorii low-cost si-au exprimat deja nemultumiri fata de mutarea temporara a activitatii la Otopeni, pe perioada repararii pistei de la Baneasa (termenul de finalizare a lucrarilor este 31 iulie). Motivul nemultumirilor il constituie taxele aeroportuare: taxele de la Baneasa sunt de doar 60-70% din nivelul celor percepute la Otopeni. Deocamdata, conducerea ministerului nu a precizat daca va obliga cumparatorul pachetului majoritar de actiuni sa mentina statutul de aeroport low-cost pentru Baneasa, singura conditie impusa fiind aceea de a nu schimba destinatia terenurilor. „In contract, se vor specifica clauze clare care sa previna construirea de locuinte sau orice alt gen de investitii imobiliare pe terenurile detinute de Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti“, a declarat Galiatatos.