• uncategorized

Se estimeaza ca 400 de europeni – cu precadere copii pe biciclete – sunt ucisi anual in accidente provocate de camioane, in special in intersectii, atuncicand soferii efectueaza manevre de schimbare a directiei.

Daca statele membre isi vor da acordul, masura va fi aplicata pentru vehiculele comerciale noi, cu o greutate mai mare de 3,5 tone (in acest caz, oglinzile speciale vor deveni dotari standard la nivelul producatorilor), dar si retroactiv, pentru camioanele inmatriculate incepand cu anul 2000. Decizia de a extinde obligativitatea montarii oglinzilor pe camioanele vechi a fost luata din cauza ritmului redus de inlocuire a parcului auto. Se estimeaza ca in UE sunt inmatriculate 5 milioane de vehicule comerciale grele, iar acestea vor fi inlocuite complet de modele noi, avand montate din fabrica oglinzile speciale, abia in 2023.

Costurile noilor oglinzi sunt estimate la 100-150 de Euro/vehicul, iar ca termen limita pentru montarea lor a fost propusa data de 31 martie 2009.

Potrivit Mercedes Benz, oglinzile conforme cu cerintele europene sunt de fapt un ansamblu (foto) de suprafete reflectante: o oglinda frontala in partea dreapta, o pereche de oglinzi principale duble, plus o oglinda superioara. Oglinda frontala permite observarea spatiului din fata vehiculului, iar elementele duble ale oglinzilor principale asigura vizibilitate in lateral atat in plan indepartat, cat si apropiat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *