- uncategorized
Se estimeaza ca 400 de europeni – cu precadere copii pe biciclete – sunt ucisi anual in accidente provocate de camioane, in special in intersectii, atuncicand soferii efectueaza manevre de schimbare a directiei.
Daca statele membre isi vor da acordul, masura va fi aplicata pentru vehiculele comerciale noi, cu o greutate mai mare de 3,5 tone (in acest caz, oglinzile speciale vor deveni dotari standard la nivelul producatorilor), dar si retroactiv, pentru camioanele inmatriculate incepand cu anul 2000. Decizia de a extinde obligativitatea montarii oglinzilor pe camioanele vechi a fost luata din cauza ritmului redus de inlocuire a parcului auto. Se estimeaza ca in UE sunt inmatriculate 5 milioane de vehicule comerciale grele, iar acestea vor fi inlocuite complet de modele noi, avand montate din fabrica oglinzile speciale, abia in 2023.
Costurile noilor oglinzi sunt estimate la 100-150 de Euro/vehicul, iar ca termen limita pentru montarea lor a fost propusa data de 31 martie 2009.
Potrivit Mercedes Benz, oglinzile conforme cu cerintele europene sunt de fapt un ansamblu (foto) de suprafete reflectante: o oglinda frontala in partea dreapta, o pereche de oglinzi principale duble, plus o oglinda superioara. Oglinda frontala permite observarea spatiului din fata vehiculului, iar elementele duble ale oglinzilor principale asigura vizibilitate in lateral atat in plan indepartat, cat si apropiat.