- uncategorized
Cu trasaturi schitate de Giugiaro, noul Daily a fost prezentat de oficialii Iveco drept un vehicul viu, care evolueaza spre perfectiune pentru ca este inzestrat cu “ADN de profesionist”. Campionul olimpic Ivan Patzaichin, invitat de onoare al producatorului italian, a ilustrat asemanarea dintre noul Daily si un sportiv de performanta exact cu aceasta sintagma: pentru a deveni campion, trebuie sa ai ADN de profesionist. Asocierea cu imaginea unui sportiv nu a fost intamplatoare, pentru ca toate caracteristicile modelului Daily 2006 au fost descrise prin comparatii surprinzatoare – motricitatea a fost asemuita cu aceea a unui bolid Ferrari, manevrabilitatea a fost sugerata de similitudinile cu un yacht de curse, iar la capitolul ergonomie a fost prezentat ca model cockpitul unui avion de vanatoare.
Aparent fortate, toate aceste comparatii isi au justificare in stradaniile inginerilor italieni de a profita de inovatii din cat mai multe domenii in incercarea de a transforma un banal furgon intr-un produs Premium.
Punctele forte care fac din Daily un campion al camioanelor de oras sunt tractiunea posterioara (utila pe rampele abrupte), echilibrarea maselor pe cele doua punti (47% fata / 53% spate cu vehiculul incarcat), ergonomia sporita (datorita schimbatorului de viteze mutat pe plansa centrala), siguranta imbunatatita (Daily franeaza de la 100 km/h in doar 42 de metri, fiind dotat si cu a opta generatie de ESP) si motorizarea de ultima generatie (s-a reusit respectarea normelor Euro 4 chiar fara a folosi filtre de particule).
Gratie acestor atuuri, noul Daily are reale sanse sa pastreze pozitia de lider pe piata vehiculelor utilitare cu masa totala mai mica de 3,5 tone.
Din 1978, Daily a acumulat vanzari de 1,7 milioane de unitati, iar Iveco conteaza pe rontunjirea acestei cifre impresionante cu ajutorul noii generatii.
Iveco Romania mizeaza pe vanzari cifrate la 120 de unitati pana la sfarsitul acestui an, iar in 2007 in reteaua celor 7 dealeri din Romania se estimeaza vanzarea a 2.500 de modele Daily.