• uncategorized

Impresia puternica pe care i-a facut-o ministrului portul constantean poate fi si unul dintre motivele pentru care Orban a sustinut ca in urmatorii trei-patru ani nu se pune problema transferarii acestui „punct strategic in dezvoltarea economica a Romaniei“ la autoritatile locale. „Prin portul Constanta putem sa asiguram intensificarea comertului, intrarea Romaniei pe toate rutele maritime, cu sprijinul dezvoltarii culoarelor pan-europene. Deocamdata, nu intentionam sa il transferam catre autoritatile locale, cel putin pana reusim sa sustinem toate investitiile necesare care sa duca la competitivitatea pe care o dorim. Exista un proiect de lege care se afla in dezbaterea Parlamentului care urmareste transferul a 25% din actiunile detinute de stat la CNAPM la Consiliul Judetean Constanta. Am dat aviz negativ acestui proiect de lege si asteptam ca Parlamentul sa inteleaga ca aceasta pozitie a noastra nu este determinata de o lipsa de respect fata de autoritatile locale”, a spus ministrul. La fel stau lucrurile si cu Aeroportul International „Mihail Kogalniceanu”, despre care ministrul a spus ca reprezinta interes strategic pentru Romania. Orban a anuntat insa ca toate porturile dunarene vor putea trece in administrarea autoritatilor locale, in cazul in care acestea vor solicita transferul. Referitor la investitiile pentru cresterea competitivitatii portului Constanta, ministrul a declarat ca va sustine un proiect de hotatare de Guvern pentru finantarea de la Fondul National de Dezvoltare, rezultat in urma marilor privatizari, a unui pod care sa faca legatura intre terminalul de containere, restul portului si Autostrada Soarelui. Ministrul sustine ca podul va avea o banda care va asigura legatura cu autostrada, pentru a prelua traficul comercial, care in prezent ingreuneaza foarte mult circulatia. Pe de alta parte, ministrul a precizat ca urmareste indeaproape toate proiectele aflate in  derulare in port, dar si realizarea soselei de centura, finalizarea Autostrazii Soarelui, refacerea infrastructurii CFR dintre Bucuresti si Constanta si terminarea cat mai rapida a lucrarilor de la soseaua care desparte localitatile Eforie Nord si Eforie Sud. Termenul de finalizare al celui din urma proiect este 10 iunie, in caz contrar constructorul urmand sa se aleaga cu amenzi drastice. In privint a podului IPCM din Constanta, destinat preluarii traficului greu, Orban a declarat ca lucrarile nu pot fi terminate mai devreme de anul viitor, indiferent de modalitatea de finantare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *