- uncategorized
Problemele legate de protectia mediului vor fi prezentate de reprezentantii ministerului in cadrul reuniunii Comisiei de Protectie a Fluviului Dunarea, ce va avea loc la Bucuresti, la sfarsitul acestei luni. Ecologistii au facut referire la lucrarile pentru imbunatatirea navigatiei programate in sectorul Calarasi-Braila, finantate cu 38 de milioane de Euro (50% prin programul ISPA si 50% de la bugetul statului roman) si cele din sectorul romano-bulgar al fluviului, pentru care sunt prevazute 170 de milioane de Euro (tot prin programul ISPA). „S-a subliniat faptul ca aceste doua proiecte au ca principal scop asigurarea adancimilor minime de 2,5 m pe Dunare in perioadele de seceta sau cu ape scazute. Acest obiectiv a dus la falsa impresie ca lucrarile care se vor efectua au ca scop adancirea albiei Dunarii. Concluzia este eronata, deoarece, in realitate, proiectele presupun lucrari hidrotehnice de genul diguri de fund, epiuri, protectii de mal si, intr-o mica masura, lucrari de dragaj. Scopul acestor lucrari este de a creste viteza de curgere a Dunarii si a asigura prin aceasta autodragarea si eliminarea depunerilor“, ne-a explicat Alexandru Serban Cucu, directorul general al Directiei Generale de Transport Naval din cadrul ministerului. De altfel, avizul de mediu a si fost obtinut pentru lucrarile preconizate in sectorul Calarasi-Braila.