• uncategorized

Consum redus cu 30%

Lung de 18 metri, autobuzul articulat nu tradeaza prin aspectul exterior tehnologiile avansate pe baza carora poate rula fara emisii poluante. In miscare, insa, indicii ca rularea lina si lipsa zgomotului de fond cauzat de motor sugereaza ca nu e un autobuz oarecare.

Dotat cu cea mai mare baterie litiu-ion din lume, Citaro G BlueTec Hybrid foloseste un motor Diesel mult mai mic decat un autobuz obisnuit din clasa sa, cu toate ca puterea disponibila, de 320 kW, nu prea are rivali.

In locul unui grup propulsor de 12 litri si cu o greutate de 1.000 de kilograme, Citaro G BlueTec Hybrid este dotat cu un motor Diesel de 4,8 litri, de 450 de kilograme, conectat la un generator electric. Energia este stocata intr-o baterie de 180 kW, de 350 de kilograme, fiind transmisa catre patru motoare electrice atasate direct rotilor de pe axele mediana si posterioara.

Bateria stocheaza energia generata de motorul cu ardere interna, dar si electricitatea provenita din conversia energiei cinetice recuperata in timpul franarii. Gratie acestui mod de functionare, noul Citaro are un consum de motorina cu 30% mai mic decat un autobuz clasic, emisiile de gaze cu efect de sera fiind reduse in aceeasi proportie. Pe distante scurte, autobuzul poate rula fara actionarea generatorului Diesel, fiind astfel posibila eliminarea totala a emisiilor poluante si reducerea semnificativa a nivelului de zgomot.

 

Doar 300 de autobuze pe an

Bineinteles, avantajele tehnologiei hibride nu sunt gratuite, costurile aferente fiind un obstacol serios in calea transformarii unor modele precum Citaro G BlueTec Hybrid in produse cu vanzari record. Potrivit unui comunicat al producatorului german, daca sectorul guvernamental va sprijini lansarea pe piata a vehiculelor hibride, se estimeaza o cerere initiala de 300 de autobuze hibride pe an in tarile din Vestul Europei. Cu exercitii de genul Citaro G BlueTec Hybrid, Mercedes-Benz se pregateste sa cucereasca aceasta piata, dupa ce si-a asigurat prin marca Orion suprematia pe piata nord-americana, unde s-au vandut deja 1.700 de autobuze hibride.

Pana la obtinerea sprijinului guvernamental dorit, inginerii continua sa caute solutiile cele mai eficiente, iar eforturile producatorului german vor fi demonstrate luna viitoare, cand Mercedes-Benz va prezenta primul autobuz propulsat cu o pila de combustie destinat comercializarii – Citaro FuelCELL Hybrid.   

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *