- uncategorized
Felicia Niculae
Sistemul eCall este initiat de Comunitatea Europeana, iar Romania a fost invitata sa faca parte din consortiul ce va implementa faza-pilot in Europa si a semnat in aceste zile un memorandum de intelegere. Din consortiu fac parte 15 tari, printre care Austria, Finlanda, Germania, Olanda, Italia si Suedia (unde au fost deja lansate astfel de programe-pilot). Alaturi de Romania au mai semnat memorandumul Malta, Polonia, Belgia, Danemarca si Luxemburg. Comisia Europeana va sustine financiar programul-pilot.
eCall va functiona din ianuarie 2013, in toata tara. „Serviciul de urgenta eCall este absolut necesar. In Europa, desi avem printre cele mai sigure drumuri din lume, avem inca mult prea multe victime pe sosele. Ceea ce se va intampla acum este ca acest dispozitiv va fi instalat pe masini noi. In Romania, numarul masinilor nu se schimba prea mult, nu sunt prea multe masini noi. Asa ca este important sa continuam sa cercetam cum putem instala acest dispozitiv in masinile existente”, a declarat, pentru Agerpres, Andy Rooke, coordonator principal de proiect Ertico.
Va scadea considerabil numarul victimelor
Numarul romanilor care isi pierd viata acum in accidente rutiere pentru ca nu mai sunt capabili sa sune singuri la 112 va scadea considerabil. Construit pe arhitectura numarului paneuropean de urgenta, 112, prin noul sistem numit „eCall” de la „emergency call”/„apel de urgenta”, autoturismul avariat va stabili doua legaturi: una de voce si alta de date. Legatura de voce le permite persoanelor din vehicul sa discute cu operatorul centrului de interventie. Pe legatura de date se va trimite (in cazul imposibilitatii victimei de a mai comunica cu cineva) date despre momentul producerii accidentului, localizarea precisa, identificatorul vehiculului, starea echipamentului eCall (cel putin daca a fost declansat manual sau automat), informatii despre un posibil furnizor de servicii.Toate aceste lucruri le vor permite fortelor de interventie sa ajunga la locul accidentului foarte repede, astfel incat sansele de supravietuire ale victimelor sa fie tot mai mari.
Conform estimarilor, disponibilitatea rapida a informatiilor de la locul accidentului reduce timpul necesar interventiei serviciilor de salvare cu 50% in zonele rurale si cu 40% in cele urbane, ceea ce ar insemna salvarea a circa 2.500 de vieti pe an – in tarile europene, precum si diminuarea gravitatii ranirilor cu 10-15%.
Serviciul de urgenta eCall va fi obligatoriu in Europa incepand cu 1 octombrie 2015.