- uncategorized
Dupa cum este proiectat, BVC pare sa ia in calcul doar recordul de trafic inregistrat anul trecut, cand prin portul Constanta au fost transportate 61,8 milioane de tone (cea mai mare cantitate din ultimele doua decenii), insa nu si restrangerea activitatii de la inceputul acestui an. Pentru ianuarie-martie 2009, statisticile referitoare la traficul de marfuri nu sunt deloc roz, fiind raportata o scadere cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 10,2 milioane de tone. Traficul a scazut la majoritatea categoriilor de marfuri, exceptie facand o serie de marfuri agricole. Astfel, traficul de ingrasaminte chimice a scazut cu 77%, cel de minereuri feroase cu 65%, cel de minereuri neferoase si materiale de constructi cu 64%, iar cel de petrol brut cu 33%. In schimb, traficul de cereale s-a triplat (ajungand la 2,7 milioane de tone), iar cel de fructe si legume a crescut cu 40%. Dintre marfurile industriale, doar sticla si echipamentele si utilajele au tinut pasul cu produsele agricole, inregistrand cresteri de trafic de 20%.
Cum odata cu reducerea traficului afacerile operatorilor scad, Administratia Portuara pare sa transfere asupra acestor companii o povara suplimentara, din moment ce BVC prevede cresterea veniturilor din exploatare, provenite in special din tarife si chirii, percepute deopotriva companiilor de navigatie sau agentilor acestora, respectiv operatorilor portuari.