- uncategorized
Felicia Niculae
Conturile firmelor de curierat au inceput sa fie tot mai pline. DPD Romania a raportat la finalul lui 2013 o cifra de afaceri de 64,8 milioane lei, in crestere cu 43% fata de anul precedent, cand a obtinut 45,3 milioane lei.
La randul ei, Cargus a raportat o crestere de 20% a cifrei de afaceri pentru 2013, care devine astfel cel mai bun an din istoria sa. Compania de curierat a atins venituri-record, de 25,7 milioane de euro, cu aproape sase milioane de euro mai mult fata de 2012.
Previziunile specialistilor sunt din ce in ce mai optimiste in privinta dezvoltarii afacerilor de tip curierat. „Piata de curierat va atinge 300 de milioane de euro in 2014-2015”, estimeaza Octavian Badescu, fondatorul Sameday Courier. Si Lucian Aldescu, CEO al DPD Romania, subliniaza: „Istoric vorbind, 2013 este cel mai bun an pentru noi si acest lucru ne permite sa ramanem optimisti si sa anticipam crestere si pentru 2014”. Totodata, Gian Sharp, CEO Cargus, explica evolutia rapida a companiei pe piata locala de curierat: „Rezultatele obtinute ne arata ca 2013 a fost un an de succes, iar cresterea de 20% fata de 2012 vine dupa o evolutie pozitiva pe toate categoriile de clienti din portofoliu“.
Clickul ingroasa conturile
Performantele financiare se datoreaza atat resurselor investite in siguranta operationala si financiara a afacerii, cat si cresterii numarului de clienti din zona comertului online national si international. Octavian Badescu apreciaza ca, in ultimii ani, comertul online a reprezentat principalul driver de crestere a pietei de curierat. „Iar tabletele si smartphone-urile, impreuna cu aplicatiile mobile, impulsioneaza in continuare aceasta evolutie, care este de doua cifre anual chiar si pe pietele mai dezvoltate”, a adaugat antreprenorul Octavian Badescu.
La DPD, clientii din e-commerce reprezinta aproximativ 40% din volumul de business. „Evolutia pozitiva a comertului electronic reprezinta un input serios in cresterea noastra, iar in ultimii trei ani am castigat experienta solida in acest segment, perfectionandu-ne serviciile si lansand altele noi, adaptate cererilor din piata”, a declarat Lucian Aldescu, CEO al DPD Romania.
Primele doua luni ale anului 2014 ofera noi perspective pozitive si pentru Cargus: volumul livrarilor a crescut cu 54% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, in special datorita unei cresteri de 90% a livrarilor pentru sectorul de comert electronic, dar si printr-o crestere de 37% a volumelor din segmentul B2B.
Planuri de dezvoltare
DPD Romania se va concentra pe livrarile B2C si pe dezvoltarea si imbunatatirea capacitatii operationale si logistice. „Continuam sa inovam si sa gasim solutii. Ne dorim sa crestem in continuare in capacitatea de transport, sa manipulam si colete cu o greutate mai mare. Vrem sa crestem greutatea pe colet. Lumea a inceput sa cumpere tot mai mult anvelope si frigidere de la magazinele online”, a mai precizat Lucian Aldescu.
Tot in 2014, DPD urmeaza sa lanseze Predict1hour, un upgrade al serviciului prin care destinatarii sunt prealertati via SMS sau email referitor la timpul de livrare a coletelor. Tot la capitolul intentii de dezvoltare se numara si serviciul de livrare pentru sambata si duminica.
Interes pentru livrarile la ora programata
Antreprenorul Octavian Badescu a lansat „Lokko”, prima aplicatie mobila de curierat din Sud-Estul Europei bazata pe crowdsourcing. Cu ajutorul acestei aplicatii, se poate chema un curier 24 de ore din 24 si se pot efectua livrari locale programate sau in aceeasi zi. „Se remarca o crestere a interesului pentru livrarile in aceeasi zi sau la ora programata. Insa cresterea este inca temperata de factorul pret, clientii fiind in aceasta perioada destul de sensibili la acest aspect. Dar aparitia unor proiecte inovative in genul aplicatiei «Lokko», care creeaza, prin crowdsourcing si printr-o relatie directa client-curier, premisele unei densitati mari de curieri specializati pe livrari in regim «same day» pe unitatea de suprafata, poate fi de natura a rezolva, in buna masura, problema costului”, explica Octavian Badescu.
Noi locuri de munca
Cresterea afacerilor curierilor a dus si la aparitia mai multor locuri de munca. DPD va continua sa faca angajari si anul acesta. „Exista o crestere anuala sub 10%, in special in zona de manipulanti. Anul acesta vom continua sa angajam oameni, mai ales ca ne dorim sa crestem”, a explicat Lucian Aldescu, CEO al DPD Romania.