- uncategorized
Mirabela Stoica
“Investitiile in imbunatatirea continua a eficientei consumului de combustibil ne consolideaza echilibrul economic, contribuind, in acelasi timp, la reducerea impactului asupra mediului. Aspectele ecologice si cele economice sunt interconectate”, a comentat, pe marginea publicarii raportului de sustenabilitate, Christoph Franz, presedintele Consiliului Executiv al Grupului Lufthansa.
In ceea ce priveste eficienta consumului, compania are in vedere, in mod particular, alinierea obiectivelor de ordin ecologic cu cele de ordin economic. In 2012, Grupul Lufthansa a stabilit un nou record in ceea ce priveste consumul de kerosen. Companiile aeriene de transport de pasageri ale Grupului au consumat anul trecut in medie 4,06 litri de combustibil per pasager si suta de kilometri, ceea ce inseamna o scadere cu aproximativ 3 procente in comparatie cu anul precedent. Performanta traficului a crescut cu circa doua procente comparativ cu 2011 (masurata in tone-kilometru), Grupul a folosit cu 144.745 tone sau cu 1,6% mai putin combustibil decat in anul precedent, iar ca urmare emisiile de dioxid de carbon au scazut cu 455.000 tone.
Noi 108 aeronave
Investitia in aeronave mai silentioase si eficiente este un aspect important al responsabilitatii in ceea ce priveste climatul si mediul. Cu noul program de innoire a flotei, compania inregistreaza un progres in privinta reducerii emisiilor si a zgomotului. Companiile Grupului au inceput sa opereze in ultimii ani numeroase modele de aeronave cu un consum eficient de combustibil, precum Airbus A380 sau mai recentul Boeing 747-8.
La sfarsitul anului 2013, Lufthansa Cargo va primi primele doua aeronave ultraeficiente Boeing 777F pentru transportul de marfuri.
Achizitionarea a 108 noi aeronave reprezinta un pas important pentru protejarea mediului si reducerea emisiilor de zgomot care ii afecteaza pe cei care locuiesc in imediata apropiere a aeroporturilor. Aeronavele comandate, Boeing 777-300, Airbus 320ceo si A320/A321neo, incorporeaza tehnologie de ultima ora. Pe lista comenzilor se regasesc 236 de aeronave in valoare totala de 22 de miliarde de euro. Acestea vor fi incluse in flota Grupului pana la finele lui 2025.
Deplasare catre hangar cu tractoare electrice
Pe langa investitiile in aeronave moderne si cu emisii scazute de zgomot, Lufthansa lucreaza constant la dezvoltarea unor masuri inovatoare de reducere a nivelului de zgomot, alaturi de parteneri din industrie, autoritati, universitati si institutii de cercetare. Acestea includ, de exemplu, modificari aduse aeronavelor si utilizarea unor proceduri de reducere a zgomotului produs in timpul operatiunilor de zbor.
In ceea ce priveste rularea pe pista si remorcarea aeronavelor, precum si operarea altor mijloace de transport la nivelul solului in aeroport, se urmareste dezvoltarea unor operatiuni care protejeaza mediul si sunt eficiente din punct de vedere al costurilor. Astfel, in viitor, aeronavele nu se vor mai deplasa pe pista spre locul de ancorare de la terminal sau catre hangar folosind propriile motoare, ci cu ajutorul unor tractoare electrice sau al unui dispozitiv electric integrat in aeronava. Grupul a demarat realizarea testelor necesare in acest sens.
Mai multi manageri cu fusta
In ceea ce priveste personalul, Lufthansa a dezvoltat programul COMPASS, pentru a-i ajuta pe angajati si directori sa se reorienteze cu succes in cariera. Compania isi propune cresterea cu 30% pana in 2020 a managerilor de sex feminin, in comparatie cu 2010. In Germania, aceasta pondere inseamna 20,2% la nivelul intregii companii. In 2012, ponderea era de 15,5% si de 13,6% la nivel international.
La finalul anului 2012, Grupul Lufthansa insuma 116.957 de angajati la nivel mondial, provenind din 147 de tari, dintre care 44,7% erau femei.