1 ianuarie 1970
  • uncategorized

La ora actuala, exista mai multe anomalii, un exemplu fiind faptul ca legislatia romaneasca nu permite transportul international de persoane decat cu autovehicule cu o capacitate de minim 23 de locuri, in timp ce legislatia europeana permite astfel de activitati cu autovehicule cu doar 9 locuri. Sorin Sarbu, directorul general al Directiei Generale Infrastructura si Transport Rutier din cadrul ministerului a recunoscut existenta acestor anomalii legislative si a precizat ca noul pachet de legi va trebui sa inglobeze intreaga legislatie in domeniul transporturilor de marfa si persoane si sa respecte toate normele europene in vigoare. Aparent, acest lucru ar insemna un avantaj pentru companiile specializate in transportul international de persoane cu microbuze.

Unii transportatori considera ca aceste reglementari vor duce la scaderea preturilor pentru transportul cu autovehicule mici, parte din cauza confortului redus pe care il ofera microbuzele, parte datorita cresterii ofertei in acest domeniu. si totusi, majoritatea operatorilor mari considera, paradoxal, ca transportul cu microbuze va disparea in timp, in ciuda legislatiei prietenoase.

Explicatia converge din mai multe considerente logice si pare extrem de plauzibila. Pe de-o parte, nivelul de trai al romanilor va creste in timp si din ce in ce mai multi calatori vor opta pentru confortul sporit, iar pe de alta parte, siguranta pe care o ofera autovehiculele mari de transport, precum autocarele, este mult mai mare decat cea a microbuzelor. Acest ultim factor capata o importanta majora pentru Romania, care ocupa un tragic loc fruntas in Europa la numarul de accidente rutiere mortale, zeci de calatori pierzandu-si viata in fiecare an din cauza microbuzelor devenite adevarate cosciuge pe roti. Mai mult ca sigur, acest aspect va fi luat in considerare si la elaborarea viitoarei legislatii in domeniul transportului international de persoane.

De altfel, marile companii au sesizat si ele acest lucru si s-au axat in ultimul timp pe achizitionarea de autocare noi, confortabile si mai ales sigure. In acest conditii, se pare ca istoria transportului international de persoane cu microbuze incomode si nesigure va lua sfarsit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.