- uncategorized
Sanctiunile pot fi aplicate In cazul In care autoritatile de control solicita prezentarea certificatului european de desfasurare a activitatilor, pe langa cartela tahografica a soferului cu Inregistrarea perioadelor de conducere si odihna. Intrucat transmiterea certificatului de la sediul operatorului de transport catre sofer este practic imposibila In momentul controlului, UNTRR considera ca masura este nefundamentata si abuziva: „Ofiterii de control din UE au aplicat pana acum amenzi foarte mari soferilor romani care nu au prezentat, pe langa cardul soferului cu Inregistrarea corespunzatoare a perioadei de odihna, si certificatul european de desfasurare a activitatii completat de firma de transport din Romania pentru a demonstra ca In zilele In care respectivii soferii s-au odihnit nu au condus, de fapt, un alt vehicul echipat cu tahograf analogic“.
Uniunea a sesizat autoritatilor romane si europene faptul ca aceasta practica este In contradict ie cu prevederile unei decizii a Comisiei Europene datand din 14 decembrie 2009, care precizeaza ca „formularul de certificat trebuie utilizat numai daca, din motive tehnice obiective, prin Inregistrarea tahografului nu se poate dovedi ca s-au respectat dispozitiile Regulamentului (CE) nr. 561/2006. Avand In vedere ca soferii romani sanctionati au prezentat cartelele tahografice, ale caror Inregistrari demonstrau clar ca nu au condus In zilele respective, este evidenta discrepant a dintre practica autoritatilor de control si decizia Comisiei.
In plus, cerinta autoritatilor de control nu poate fi aplicata In conditii reale, avand In vedere ca operatorul de transport nu poate sa le dea In avans soferilor formularul de atestare a activitat ii, completat corespunza- tor, pentru ca nu poate fi mereu prevazuta perioada de „asteptare“ pana la primirea urmatoarei comenzi de transport. Pana cand decizia Comisiei Europene din decembrie 2009 va fi corect aplicata In toate statele membre, UNTRR recomanda operatorilor rutieri sa utilizeze ultima varianta a certificatului de desfasurare a activita- tilor, pregatit pentru a-l pune la dispozitia soferilor la bordul vehiculelor.