• uncategorized

Jumatatea plina a paharului, care a compensat pierderile cauzate de instabilitatea apelor Dunarii, este cresterea tranzitului de marfuri cu 48,5% in 2006 fata de 2005, la 12,82 milioane de tone. Din acest total, tranzitul maritim a ajuns la 9 milioane de tone, aproape dublu fata de 2005.
Cea mai mare performanta a fost depasirea pragului de un milion de TEU, datorita cresterii traficului de marfuri containerizate cu 34,5%. Cele 1.037.068 TEU au reprezentat un volum de marfuri containerizate de 9.815.758 de tone, fata de 7.443.779 de tone in 2005.
Potrivit datelor oficiale, s-au majorat cantitatile transportate de cereale, sfecla de zahar, celuloza si hartie, piele, textile, confectii, seminte uleioase, animale vii si produse chimice. Au scazut in schimb cantitatile de minereuri de fier, deseuri de fier si otel, produse metalice, ciment si materiale prefabricate pentru constructii.
Pentru anul in curs, perspectivele sunt cat se poate de incurajatoare. Reprezentantii CNAPM se asteapta la o adevarata explozie a traficului de containere via Constanta, in urma investitiilor masive care vor fi facute atat de catre statul roman, cat si de companii private. Semnalele sunt elocvente: in primele doua saptamani ale anului 2007 s-a inregistrat un trafic de containere de aproape doua ori mai mare decat cel din aceeasi perioada a anului 2006.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *