• uncategorized

Studiul High Performance Supply Chain publicat de Accenture a constatat ca asa-numitii lideri in supply chain (companii care au obtinut performante inalte atat la capitolul reducerii costurilor, cat si in privinta relatiilor cu clientii) sunt de doua ori mai eficienti decat non-lideri in cuantificarea si diminuarea impactului asupra mediului al propriilor operatiuni logistice. „Liderii in supply chain fac pasi mari in a corela reducerea costurilor cu satisfacerea clientilor si diminuarea impactului asupra mediului aferent activitatilor legate de lantul logistic. Cu toate ca resursele energetice s-au ieftinit, exista in continuare beneficii concrete pentru companii daca fac eforturi sa-si ecologizeze lanturile logistice. Inca este posibila reducerea costurilor operationale, prin cresterea responsabilitatii fata de mediu“, a sustinut Jonathan Wright, director executiv in cadrul departamentului de management al lanturilor logistice al Accenture.

Pe de alta parte, mai mult de o treime din totalul companiilor nu au habar de nivelul emisiilor de gaze cu efect de sera generate de lanturile logistice proprii, desi multe dintre acestea au aplicat masuri de ecologizare. Nu mai putin de 86% din totalul companiilor analizate s-au angajat in derularea a macar o singura initiativa „verde“ in depozitele lor, apeland cel mai des la reciclare si eficientizarea iluminatului, fie prin utilizarea luminii naturale, fie prin folosirea becurilor cu eficienta sporita sau implementarea de sisteme de management al iluminarii. Masuri cu impact sporit, vizand flotele de mijloace de transport, au fost adoptate de 38% dintre subiectii studiului, cele mai intalnite fiind dotarea cu vehicule cu design aerodinamic, utilizarea de biocombustibili si, in cazuri extreme, a propulsiei hibride.

O concluzie ingrijoratoare a studiului este faptul ca o companie din sapte (14%) nu este interesata sa diminueze impactul asupra mediului al activitatilor logistice, avand in vedere ca nu au luat nicio masura in acest sens, oricat de simpla sau ieftina. Pe de alta parte, mult mai multe companii sunt intr-o postura aproape la fel de ingrata, intrucat investesc resurse in actiuni cu efecte imposibil de stabilit. „Cele mai multe companii actioneaza in necunostinta de cauza: aplica masuri de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera, dar nu pot masura impactul real al solutiilor la care recurg“, a explicat Wright.

Studiul Accenture a fost realizat prin intervievarea a 1.500 de manageri, intre care 245 de manageri de logistica, din America de Nord, Europa si Asia. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *