• uncategorized

Maria Mihulescu

Opteam face parte din programul TOSCA, program care cuprinde patru parti si a carui implementare de trei ani va fi finalizata la sfarsitul anului 2014. Este vorba despre Carrier Management System (CMS) pentru managementul transportatorilor, Opteam pentru cartografierea si optimizarea fluxurilor, diverse proiecte de colectare de date (CADIS pentru activitatile de grupaj si instrumente pentru activitatea LOT), precum si despre o platforma colaborativa pentru clienti de administrare si de urmarire a comenzilor.

Cartografierea fluxurilor de transport rutier

Scopul platformei Opteam este acela de a cartografia si a analiza cursele efectuate si de a identifica actiunile ce pot fi implementate pentru optimizarea rutelor.
Analiza fluxului de transport rutier este efectuata pe zone geografice, pentru un anumit client sau pentru un anumit transportator, atat pentru fluxuri unice sau „spot”, cat si pentru fluxuri regulate. Vizualizarea fluxurilor pe ecran face posibila identificarea rapida a dezechilibrelor dintre doua regiuni. Odata ce sunt depistate disfunctionalitatile, se poate prioritiza implementarea actiunilor, pentru remedierea si optimizarea fluxurilor.
„Optimizarea rutelor constituie o provocare financiara majora pentru Gefco si pentru transportatorii nostri. Datorita vizibilitatii retelei oferite de Opteam, acum putem face fata acestei provocari”, a subliniat Arnaud Levillain, Overland Optimisation and Engineering Manager GEFCO. El a mai subliniat un alt avantaj al platformei: poate fi folosita in cadrul unor cereri de oferta, ceea ce permite oferirea de solutii competitive si optimizate pentru termene, preturi si planuri de transport.

Munca in echipa

Odata cu implementarea Opteam, la inceputul anului 2013, in intreaga retea europeana Gefco, a fost posibila efectuarea a peste 90 de studii cu scopul de a pune la punct transporturi cu circuit inchis. Oficialii companiei susÈ›in ca, in afara de reducerea numarului de retururi fara marfa, utilizarea noului sistem a dus la extinderea planului de transport. “Serviciile de charter si-au putut spori productivitatea ca urmare a cresterii numarului de transporturi regulate inregistrat in sistemul operational de management. Acest instrument permite, de asemenea, obtinerea unei  imagini de ansamblu a diferitelor fluxuri ce apar dintr-o tara in alta si imbunatateste cooperarea intre filiale”, spune Artem Mardian, manager de studii pentru  dezvoltarea transporturilor rutiere si a activitatilor pentru Europa Centrala si de Est din cadrul Gefco.
Un grup de trei manageri regionali ofera asistenta pentru gestionarea sistemului Opteam, si conduce echipele din Franta, Europa Centrala si de Est si Europa de Vest.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *