- Aerian
GE Aerospace, lider mondial în furnizarea de motoare și componente pentru aeronave comerciale și militare, a anunțat investiții de 3,4 milioane de euro în România.
Planul de dezvoltare strategică și expansiune vizează investiții în valoare de 64 de milioane de euro în fabricile din Europa și 550 de milioane de dolari în Statele Unite ale Americii. „Aceste investiții vor pune motoare mai eficiente în flotele companiilor aeriene de astăzi și ne vor ajută să aducem online nouă generație de motoare și tehnologii necesare pentru a ne atinge ambiția de zero net pentru 2050”, a declarat Riccardo Procacci, Propulsion & Additive Technologies CEO la General Electric.
Investiții de 64 milioane de euro în Europa si 550 milioane de dolari in SUA
România este considerată un punct strategic, fiind pe lista investițiilor. Astfel, gigantul american alocă 3,4 milioane de euro pentru fabrica din București. Banii vor fi investiți în modernizarea mașinilor și achiziționarea de noi echipamente pentru eficientiza producția de motoare de avioane.
Cel mai mare buget de investiții pentru fabricile din Europa, de 44 de milioane de euro, este destinat Italiei. 9,46 milioane de euro vor fi investite în fabricile din Polonia, iar alte 6,24 milioane de euro în fabrica din Republica Cehă. 1,9 milioane de euro sunt direcționate către fabrica din Gloucester, Marea Britanie.
Care sunt cei 4 giganți în furnizarea de motoare pentru aeronave
Pe lângă GE Aerospace, alți mari producători de motoare și componente pentru avioane sunt Pratt & Whitney, Rolls-Royce și Safran. Totuși, GE Aerospace spune că înregistrează o cerere puternică din partea clienților săi militari și comerciali pentru motoare noi. Planul de investiții pentru 2024 extinde capacitatea companiei de a continua creșterea producției motoarelor CFM LEAP, pregătesc producția modelele de motor GE9X și continuă să sprijine armata SUA și aliații săi din întreaga lume.
România ar vrea să construiască un avion 100% românesc
Recent, ministrul Economiei a lansat această provocare în rândul companiilor din industrie. România și-ar dori un avion pentru partea de training a echipajelor, care să corespundă standardelor internaţionale, dar care să fie produs în țară.„Pasul cel mai complicat e când cineva își asumă politic, vorbim de ceva ce se întinde pe cel puțin 10 ani. Trebuie o întreagă planificare politică, ca întreg sistemul să sprijine un astfel de program. E un context foarte favorabil care poate fi exploatat, trebuie o voință politică – acesta este primul pas”, spune Cătălin Nae, inginer aerospațial și directorul general al Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare „Elie Carafoli” (INCAS).