• uncategorized

Desi Freight*BUS nu a castigat competitia, ideea de a transporta pana la 150 de pasageri in timpul zilei, respectiv pana la 35 de europaleti in timpul noptii este promovata in continuare ca o modalitate de a maximiza veniturile companiilor de transport public si de a diminua congestia din marile orase.

„Luand ca exemplu Londra, rata de ocupare a autobuzelor este de 25% potrivit celor mai optimiste estimari. Totusi, pe baza unor calcule obiective, este clar ca timp de cel putin patru ore pe zi rata de ocupare scade la 20%. In ciuda acestui fapt, autoritatile locale sunt insarcinate sa mareasca flota de autobuze, numarul traseelor si frecventa curselor, pentru a reduce congestia si a oferi servicii mai bune. Ideea mea a fost sa folosim mai eficient autobuzele urbane la lucru folosindu-le ca o alternativa la sistemul obsnuit de distributie a marfurilor in zonele aglomerate in perioadele in care rata de ocupare cu pasageri este scazuta. O asemenea utilizare ar reduce cu pana la 30% numarul vehiculelor de aprovizionare care aglomereaza strazile incepand de seara si pana la primele ore ale diminetii. Totodata, veniturile generate de acest tip de autobuze ar spori considerabil, oferind o mai rapida amortizare a investitiei in vehicule noi. Totusi, pentru a putea indeplini acest rol dublu, conceptul actual de autobuz urban trebuie privit intr-un mod cu totul diferit fata de cum suntem obisnuiti acum“, a explicat Frost.

Din pacate, conceptul Freight*BUS a fost lansat inainte de vreme, avand in vedere ca utilizeaza un numar poate prea mare de patente si tehnologii scumpe si are nevoie si de o modernizare importanta a infrastructurii de transport urban pentru a-si valorifica pe deplin potentialul dual. Astfel, designul interior dispune de scaune suspendate, complet rabatabile pentru a permite eliberarea unui spatiu suficient de incapator pentru marfa. In podeaua perfect plata a autobuzului este integrat un sofisticat sistem de manipulare a paletilor. Sistemul de directie usureaza manevrele pe strazi inguste, intrucat toate rotile se pot braca. ªi propulsia este atipica, scopul urmarit fiind eliminarea emisiilor poluante: motoare electrice integrate direct in roti, cu pana la 50% mai eficiente decat un motor central, sunt alimentate cu baterii speciale, incarcate fie de la surse externe, fie de pile de combustie cu hidrogen. Optional, Freight*BUS poate fi dotata cu un sistem de propulsie hibrida bazat tot pe baterii, dar alimentate de un motor cu ardere interna, de 2,0 litri, pe gaz petrolier lichefiat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *