- uncategorized
Desi Freight*BUS nu a castigat competitia, ideea de a transporta pana la 150 de pasageri in timpul zilei, respectiv pana la 35 de europaleti in timpul noptii este promovata in continuare ca o modalitate de a maximiza veniturile companiilor de transport public si de a diminua congestia din marile orase.
„Luand ca exemplu Londra, rata de ocupare a autobuzelor este de 25% potrivit celor mai optimiste estimari. Totusi, pe baza unor calcule obiective, este clar ca timp de cel putin patru ore pe zi rata de ocupare scade la 20%. In ciuda acestui fapt, autoritatile locale sunt insarcinate sa mareasca flota de autobuze, numarul traseelor si frecventa curselor, pentru a reduce congestia si a oferi servicii mai bune. Ideea mea a fost sa folosim mai eficient autobuzele urbane la lucru folosindu-le ca o alternativa la sistemul obsnuit de distributie a marfurilor in zonele aglomerate in perioadele in care rata de ocupare cu pasageri este scazuta. O asemenea utilizare ar reduce cu pana la 30% numarul vehiculelor de aprovizionare care aglomereaza strazile incepand de seara si pana la primele ore ale diminetii. Totodata, veniturile generate de acest tip de autobuze ar spori considerabil, oferind o mai rapida amortizare a investitiei in vehicule noi. Totusi, pentru a putea indeplini acest rol dublu, conceptul actual de autobuz urban trebuie privit intr-un mod cu totul diferit fata de cum suntem obisnuiti acum“, a explicat Frost.
Din pacate, conceptul Freight*BUS a fost lansat inainte de vreme, avand in vedere ca utilizeaza un numar poate prea mare de patente si tehnologii scumpe si are nevoie si de o modernizare importanta a infrastructurii de transport urban pentru a-si valorifica pe deplin potentialul dual. Astfel, designul interior dispune de scaune suspendate, complet rabatabile pentru a permite eliberarea unui spatiu suficient de incapator pentru marfa. In podeaua perfect plata a autobuzului este integrat un sofisticat sistem de manipulare a paletilor. Sistemul de directie usureaza manevrele pe strazi inguste, intrucat toate rotile se pot braca. ªi propulsia este atipica, scopul urmarit fiind eliminarea emisiilor poluante: motoare electrice integrate direct in roti, cu pana la 50% mai eficiente decat un motor central, sunt alimentate cu baterii speciale, incarcate fie de la surse externe, fie de pile de combustie cu hidrogen. Optional, Freight*BUS poate fi dotata cu un sistem de propulsie hibrida bazat tot pe baterii, dar alimentate de un motor cu ardere interna, de 2,0 litri, pe gaz petrolier lichefiat.