• uncategorized

Actul normativ nu a prevazut insa o perioada de gratie pentru conformarea la noile cerinte, iar reprezentantii UNTRR sustin ca deja unii soferi au fost amendat i pentru lipsa atestatului. Situatia este considerata anormala, avand in vedere ca nu s-a luat in calcul perioada de formare profesionala necesara pentru pregatirea examenului in urma caruia se obtine atestatul profesional. Potrivit UNTRR, la introducerea obligativitatii obtinerii atestatului profesional pentru soferii autovehiculelor de peste 7,5 tone, s-a acordat un termen de 4-12 luni pentru etape de pregatire profesionala si examinare: „Ordinul nr. 597 din 21 aprilie 2003 stipula ca soferii trebuiau sa respecte prevederile si sa detina atestatul profesional pana la data de 1 septembrie 2003 pentru transportul rutier in trafic international, respectiv 31 martie 2004 pentru transportul rutier in trafic national“. Avand in vedere problemele cauzate de omiterea unui termen de gratie pentru respectarea noilor cerint e, conducerea UNTRR a solicitat noului ministru al Transporturilor sa modifice ordinul emis de predecesorul sau. Intr-o scrisoare adresata ministrului Ludovic Orban, conducerea UNTRR a propus acordarea unui termen de 12 luni pentru obtinerea atestatelor profesionale de catre soferii vehiculelor comerciale cu masa cuprinsa intre 3,5 si 7,5 tone. Reprezentantii FORT estimeaza ca 3.000 de soferi angajati la companii de transport risca sa fie sanctionati pe baza prevederilor ordinului buclucas. De altfel, FORT a protestat fata de amenzile de cate 500 de RON deja aplicate de catre inspectorii ARR pentru neprezentarea la control a atestatului profesional. „In acest context, federatia s-a angajat sa faca demersurile necesare pentru schimbarea legislatiei existente pana la sfarsitul anului 2007, aparitia unui organ unic de control profesionist fiind una dintre prioritatile sale“, precizeaza un comunicat al FORT.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *