• uncategorized

Practic, activitatea firmei acopera toate operatiunile necesare administrarii unui parc auto – de la faza de selectie a unei masini, negocierea conditiilor comerciale pentru achizitie, cumpararea propriu-zisa (urmarirea documentelor, semnarea contractelor de leasing, incheierea asigurarilor, inmatricularea), exploatarea (revizii si reparatii, respectarea legislatiei, urmarirea daunelor, servicii de suport, monitorizare si raportarea cheltuielilor) pana la vanzarea masinii uzate.

Aproape de clienti

Fleet Management Services s-a nascut in mai 2005, prin preluarea unei firme care activa intr-un domeniu mult mai restrans, Neo Car, si cu sprijinul fondului de investitii Genisa Investments. Deviza FMS – „libertatea ta de miscare“ – rezulta din dorinta de a fi tot mai aproape de clienti. Mesajul, infiripat in vara lui 2006, a prins la publicul tinta. „Avem grija de parcurile auto ale clientilor si in felul acesta le asiguram libertatea de miscare. Pe de o parte, ii degrevam de o responsabilitate, ei castigand in acest fel timp pentru a se concentra si a pune in miscare afacerile lor de baza. Ei renunta, de fapt, la niste activitati auxiliare care dau foarte multe batai de cap, mai ales unor nespecialisti. Pe de alta parte, le oferim mobilitate continua, pentru ca le asiguram un parc auto tot timpul, la cel mai bun nivel tehnic. Masinile stau cat mai putin posibil prin service-uri. Sunt tot timpul in miscare,

pe drum“, explica Madalina Stoica, directorul de marketing al FMS.

De ce sa apelezi la FMS

Astazi, asa cum si-a propus inca de la infiintare, FMS isi ajuta clientii sa-si achizitioneze masinile, sfatuindu-i ce marca si ce model ar fi mai potrivite pentru ei si pentru scopurile lor. Totodata, se ocupa de inmatricularea, radierea si revanzarea masinii si ofera servicii de administrare. Service-ul este cel mai important sector in care FMS actioneaza. „In momentul de fata, compania este structurata pe doua unitati strategice de activitate: administrarea parcurilor auto si inchiriere pe termen lung. Practic, nu este vorba despre leasing operational pur, pentru ca noi venim din domeniul serviciilor. Intermediem pentru clientii nostri un leasing operational, pe care «il dotam» cu servicii de administrare, acesta fiind profilul nostru specific“, mai spune Madalina Stoica. De exemplu, sa spunem ca ai vrea sa-ti cumperi zece masini Skoda, in leasing operational. Cine le administreaza? Asa a aparut si ideea de a veni in intampinarea clientilor cu asemenea oferte. „Avand un parc auto de aproape 2.500 de masini, avem alta intrare si in fata delerilor auto, deci si alte discounturi decat le-ar avea un client de-al nostru, care are doar 100 de masini. Si la partea de service beneficiem de conditii preferentiale. In felul acesta, oferim reduceri de costuri cu parcul auto, pe care clientii nu le puteau avea inainte de a fi parteneri cu noi“, explica directorul de marketing beneficiile apelarii la serviciile FMS.

Expertii te ajuta

FMS are specialisti cu o experienta de zece ani, iar sfaturile acestora sunt binevenite. „Ne consiliem clientii, le spunem unde am considera ca trebuie schimbat cate ceva (la motorizare, la model – n.r.). Expertii nostri stiu cam cat de fiabila este o marca sau un model“, justifica Madalina Stoica. Specialistii FMS se ocupa de achizitia masinii, inmatriculare, service, mentenanta, asigurari, revanzare, organizare de licitatii atunci cand clientii dau spre vanzare mai multe masini. Pe www.fms.ro sunt intotdeauna de gasit atat ofertele de masini noi, de la dealeri, cat si ofertele de autoturisme second-hand pe care le vand clientii.

„Safe Drive“ si 027.FMS.FMS

Pentru a imbogati paleta de servicii, dar si pentru a veni in ajutorul clientilor, FMS a initiat „Safe Drive!“. Este vorba despre un serviciu care ofera training utilizatorilor masinilor administrate de FMS, astfel incat acestia sa conduca in siguranta, sa evite accidentele. Practic, este vorba despre cursuri de legislatie rutiera, dar si sfaturi practice, utile clientilor.

Tot in aceasta idee exista un call center  0727.FMS.FMS (0727.367.367) disponibil 24 de ore din 24, chiar si la sfarsit de saptamana. Utilizatorii pot suna atunci cand au o problema in trafic, iar expertii FMS ii ajuta. „Suntem sunati chiar si atunci cand utilizatorilor li se intampla in trafic ceva care nu tine de noi. Il sfatuim, bazandu-ne pe experienta noastra, ce ar trebui sa faca. Nu ne telefoneaza doar cand au un accident grav sau cand li s-a stricat ceva la masina. Unii ne-au intrebat cum se pun stergatoarele, unde e trusa medicala sau unde e roata de rezerva. E normal, pentru ca exista modele de masini la care roata de rezerva este atat de greu accesibila, de nu-ti dai seama unde e“, explica directorul de marketing. Specialistii FMS ii ajuta de fiecare data, le fac programari la service, le trimit echipe de tractare in caz de accident. Practic, ii „pun in miscare“.

Optimism pentru viitor

Chiar daca FMS a fost prima firma de specialitate de pe piata romaneasca, de la sfarsitul anului 2005, au aparut concurenti redutabili, „din afara“. „Aceste companii straine au parte de un know-how acumulat vreme de zeci de ani. Noi suntem tinerei, din 2005, dar ne bucuram de faptul ca suntem nascuti aici, in Romania. Acesta este avantajul nostru – cunoastem practicile si obiceiurile, care conteaza foarte mult“, subliniaza Madalina Stoica.

De aceea, echipa FMS este optimista in privinta viitorului afacerii. In fond, are si de ce: a inceput anul bine, a semnat noi contracte. In plus, intrarea in Uniunea Europeana va aduce o piata mult mai mare pentru acest gen de servicii. „Peste hotare se externalizeaza toate activitatile care sunt auxiliare firmei. Noi insine am externalizat contabilitatea, resursele umane, sectorul IT, toate domeniile care pentru noi ar fi fost dificil de administrat“, puncteaza Madalina Stoica.

 

Ce presupune administrarea flotei auto

®  Costuri mai mici, prin accesarea unor conditii speciale la achizitia masinilor, asigurare, intretinere si reparatii.

®  Concentrare pe afacerea de baza, prin degrevarea personalului clientului de activitatile legate de administrarea si intretinerea/

repararea masinilor.

®  Control mai eficient al cheltuielilor: se plateste o singura factura lunara pentru toate operatiunile de revizii, reparatii, schimb de anvelope, spalare etc.

®  Transparenta sporita prin obtinerea de rapoarte detaliate pentru cheltuieli aferente fiecarei masini.

®  Asistenta permanenta a utilizatorilor masinilor clientului, la toate problemele aparute in exploatare.

®  Urmarirea bugetelor de cheltuieli cu parcul auto, inclusiv a celor pentru combustibil si acces la un model de buna practica in domeniul politicilor auto.

 

Avantajele inchirierii de masini pe termen lung

  Personalitate – configurarea masinii dupa nevoi si preferinte.

  Rentabilitate – chiria este considerata cheltuiala si este total deductibila, ceea ce inseamna o valoare mai mica a mijloacelor fixe in contabilitate si implicit o rata a rentabilitatii sporita. Implicit, rata solvabilitatii in fata companiilor financiar-bancare este mai mare.

  Planificare – cunoscand de la inceputul contractului toate costurile, se poate construi un buget pe termen mediu aferent parcului auto.

  Profesionalism – nu mai este nevoie de personal dedicat parcului auto. FMS pune la dispozitie personal profesionist pentru administrarea, intretinerea si repararea masinilor, precum si o serie de servicii de asistenta pe sosea.

  Dinamism – la sfarsitul perioadei de inchiriere, masinile vechi pot fi schimbate cu altele noi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *