- uncategorized
Propunerea de regulament Euro 6 stabileste standardele tehnice armonizate pentru omologarea de tip a autovehiculelor si a motoarelor cu privire la emisiile provenite de la vehicule grele (peste 2.610 kg). Noile limite de emisii vor inlocui normele Euro 4 (aplicabile din noiembrie 2006) si Euro 5 (aplicabile din octombrie 2008). Cel mai tarziu la data de 31 decembrie 2013, toate noile vehicule utilitare grele vor trebui sa respecte standardul Euro 6, cu noua luni mai devreme fata de cum prevedea propunerea initiala a Executivului UE.
La votul in plen, raportul elaborat de Matthias Groote (PSE, Germania) a fost adoptat cu o majoritate covarsitoare, fara amendamente. A fost anulata astfel propunerea comisiei parlamentare pentru Mediu, datand din 17 iulie 2008, care relaxase limita maxima de oxizi de azot (NOx), de la 400 mg/kWh, cat propusese Comisia Europeana, la 500 mg/kWh. Prin urmare, reducerea emisiilor provenite de la autocamioane si autobuze fata de standardul Euro 5 va fi de 80% in cazul oxizilor de azot (NOx), respectiv cu 66% in cazul particulelor nearse. In plus, parlamentarii au cerut Comisiei Europene sa specifice o limita suplimentara pentru dioxidul de azot (NO2), intrucat se preconizeaza ca unii producatori vor respecta nivelul maxim admis al emisiilor oxizilor de azot, dar vor creste ponderea NO2 esapat, iar Legislativul ar dori sa previna o asemenea situatie.
Pe langa imbunatatirea calitatii aerului, stabilirea acestor limite mai stricte contribuie, de asemenea, la armonizarea globala a standardelor de depoluare, valorile emisiilor fiind similare cu cele aplicate in SUA.