- uncategorized
Solutii atotcuprinzstoare
European e-Freight capabilities for co-modal transport (titlul complet al proiectului) are ca scopuri principale promovarea, administrarea si controlul serviciilor de transport multimodal. Promovarea va fi posibila prin crearea unei piete electronice in cadrul careia sa poata fi prezentate servicii de transport multimodal la fel de usor ca in cazul burselor de transport dedicate operatorilor rutieri. In ceea ce priveste administrarea, e-Freight va oferi furnizorilor de servicii de transport multimodal posibilitatea de a corela diferitele sisteme de urmarire si localizare utilizate in transportul rutier, feroviar si fluvial. Astfel, informatiile oferite de sistemele River Information Services (RIS) utilizate de operatorii fluviali ar trebui sa poata fi corelate cu cele extrase de operatorii rutieri din solutiile informatice pentru managementul flotelor. In plus, gratie corelarii fluxurilor de informatii, autoritat ile vor putea oferi transportatorilor informatii utile referitoare la aglomerarea unor rute si starea infrastructurii de transport. In fine, la capitolul control se va incerca punerea la punct a unui document unic de transport, valabil chiar daca marfa este transbordata din nave in vagoane sau camioane. In plus, e-Freight va oferi autorita- tilor posibilitatea de a urmari daca operatorii de transport implicati in lanturi de aprovizionare intermodale respecta reglementarile vamale (va exista o legatura cu platforma e-Customs) si de transport (se pot imagina legaturi cu registrele pentru viniete electronice, de exemplu).
Participarea restranss, un obstacol
Proiectul e-Freight este finantat in cadrul Programului Cadru 7 pentru cercetare si dezvoltare tehnologica al Uniunii Europene si va fi derulat pana la sfarsitul primului semestru din 2013. Condus de grupul de firme BMT din Belgia (surprinzator, BMT este doar client de servicii de transport, fiind un important produca tor siderurgic), e-Freight nu are intre parteneri entitati din toate statele membre (de exemplu, nu se numara printre tarile care au companii sau autoritati implicate in proiect Romania, Bulgaria, dar si Franta). In aceste conditii, scopurile ambitioase de uniformizare a procedurilor si fluxurilor informationale ar putea fi greu de transpus in practica, odata incheiat proiectul.