- uncategorized
Aceasta este una dintre noile optiuni oferite de ultima versiune a sistemului de informare Dynafleet de la Volvo, lansat luna trecuta de producatorul suedez.
Botezata Customer Online Tracking, optiunea de informare online permite clientilor companiilor de transport sa afle cand a fost incarcata marfa, unde se afla camionul (cu precizie la nivel de strada) in momentul interogarii si, estimativ, in cat timp va ajunge la destinatie. Pentru a afla aceste lucruri, tot ce trebuie sa faca un client este sa acceseze Dynafleet Online (este necesara inregistrarea pe acest site in baza unor coordonate furnizate de caraus). La nivel tehnic, exista insa o conditie obligatorie: compania de transport trebuie sa detina un sistem electronic de management al comenzilor sincronizat cu Dynafleet. „Toate aceste informatii permit utilizatorilor Dynafleet sa-si imbunatateasca serviciile oferite clientilor lor, simplificand in acelasi timp structurile proprii de administrare“, explica Johan Rundberg, manager de integrare al programului Dynafleet, adaugand ca noua optiune permite reducerea presiunii asupra dispecerilor de transport, intrucat acestia nu vor mai fi nevoiti sa lucreze ca operatori de call-center, pierzand timp pentru a raspunde la rafale de intrebari.
O alta optiune noua pentru utilizatorii Dynafleet este posibilitatea ca dispecerul de transport sa transmita soferului informatii grafice, nu doar text. Astfel, adrese de descarcare sau incarcare pot fi indicate soferului sub forma unor puncte de interes marcate pe harta sistemului de navigatie, in loc sa fie transmise printr-un SMS sau in alt mod. Tot ce trebuie sa faca dispecerul este sa acceseze Dynafleet Online si sa introduca informatiile privind o comanda, precizand inclusiv coordonatele adresei la care trebuie sa ajunga soferul. „Este simplu si eficient: cei ce administreaza activitatea de transport au intotdeauna control total asupra traseului urmat de vehicul. Soferul nu mai trebuie sa opreasca pentru a introduce manual o adresa in dispozitivul GPS, asa incat riscul aparitiei unor neintelegeri este minim“, precizeaza Johan Rundberg.
Si in acest caz, pentru a fi posibil transferul informatiilor in modul descris mai sus, exista o conditionare – camionul trebuie sa fie dotat cu un dispozitiv GPS Garmin.
Lansat in 1994, sistemul Dynafleet este utilizat deja de 40.000 de clienti, iar acestia vor beneficia gratuit de noile functii, printr-un simplu upgrade, daca au optat pentru pachetele Dynafleet Perform & Locate sau Dynafleet Operate (nu si daca utilizeaza Dynafleet Perform). Desi Volvo a fost deschizator de drumuri cu acest sistem de informare instalat optional la bordul camioanelor, majoritatea producatorilor de vehicule comerciale grele ofera acum sisteme similare, competitia fiind mutata la nivelul optiunilor oferite clientilor.