• uncategorized

Marul discordiei – achizitia pieselor de schimb

ASSAI a publicat, in data de 27 mai, un comunicat in care deplange demersurile Omniasig de a rezilia conventiile de colaborare incheiate cu unitatile reparatoare partenere, incercand sa le oblige sa accepte clauze contractuale „anticoncurentiale si nelegale“. ASSAI considera ca o serie de clauze, propuse sub o aparenta legalitate de Omniasig, implica derularea de operatiuni contrare obiectului de activitate al companiei de asigurari. Astfel, unitatilor reparatoare li se impune sa comande piese de la un singur furnizor agreat de catre Omniasig, „piesele fiind de fapt cumparate de Omniasig prin incalcarea dispozitiilor legale care interzic asiguratorilor sa desfasoare orice alta activitate in afara de cea de asigurare“, dupa cum se arata in comunicatul ASSAI, care precizeaza ca, intocmai ca in cazul Allianz Tiriac, clientii nu beneficiaza de garantie pentru piese.

„Omniasig ameninta ca nu va mai acorda avantajul sistemului de decontare directa (plata despagubirilor aferente reparatiilor bunului asiguratului) acelor societati de service care nu vor accepta aceste noi clauze. Exista indicii ca asiguratorul incearca sa impuna in mod abuziv partenerilor sai derularea unor operatiuni care sunt contrare legislatiei asigurarilor, care incalca principiile concurentei loiale si libertatea contractuala. Scopul actiunilor noastre este de a proteja drepturile si interesele legitime ale asiguratilor precum si ale service-urilor astfel incat ei sa fie partenerii contractuali ai companiilor de asigurare, si nu sclavii lor“, a declarat Cristian Muntean, director al ASSAI.

Asociatia a sesizat Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), Consiliul Concurentei si Garda Financiara cu privire la intentia companiei Omniasig, cerand autoritatilor sa stopeze incercarea de instaurare a unor practici contrare legii si, daca va fi cazul, sanctionarea celor care au incalcat legea. „Au fost indeplinite demersurile necesare pentru a se notifica de indata autoritatile competente in vederea verificarii modului in care Omniasig isi desfasoara activitatea de asigurare si in care incearca sa introduca o serie de clauze abuzive in contractele incheiate cu partenerii sai“, a declarat Ovidiu Tibuleac, coordonator al Departamentului Asigurari din cadrul casei de avocatura Bostina si Asociatii, care reprezinta ASSAI.

 

Omniasig sustine ca actioneaza in beneficiul asiguratilor

Omniasig a replicat ca isi desfasoara activitatea „in conformitate cu dispozitiile Legii 32/2000 reactualizata si in conformitate cu celelalte acte normative emise de catre CSA in acest sens“.

„Pentru buna desfasurare a obiectului de activitate si in special a lichidarii dosarelor de daune, intre societatea noastra si firma furnizoare de piese la care face referire ASSAI a intervenit semnarea unui parteneriat avand ca obiectiv exclusiv atingerea unei cresteri a calitatii serviciilor furnizate catre asigurati, in ceea ce priveste calitatea, rapiditatea livrarilor si pretul pieselor de schimb“, se arata in raspunsul oficial al companiei de asigurari.

Omniasig sustine ca nu poate fi vorba de o intentie de a comercializa piese auto asa cum afirma reprezentantii ASSAI, iar obiectul parteneriatului cu furnizorul de piese face parte din activitatea de lichidare a daunelor inclusa in definitia activitatii de asigurare conform punctului 1 al articolului 2 din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurarilor.

Compania de asigurari a contrazis si punctul de vedere al ASSAI  potrivit caruia clientii nu vor beneficia de garantie pentru piese. Astfel, potrivit documentului standard ce sta la baza conventiilor dintre Omniasig si unitatile reparatoare, facturile fiscale vor fi emise pe numele clientului asigurat si trimise asiguratorului, care va achita contravaloarea facturii, conform obligatiei legale de a suporta contravaloarea reparatiei. „Firma furnizoare de piese se obliga sa acorde garantie pentru piesele livrate in conformitate cu legislatia in vigoare, garantie de care va beneficia asiguratul“, sustine Omniasig.

Compania de asigurari a mai precizat ca nu a impus asiguratilor sa efectueze reparatia la unitati service partenere si, din contra, vine in sprijinul clientilor prin negocierea unor clauze preferentiale in ceea ce priveste calitatea, rapiditatea livrarilor si pretul pieselor de schimb. „Nu a fost si nu este in intentia noastra sa aducem prejudicii unitatilor de service, ci, dimpotriva sa optimizam si eficientizam colaborarea cu acestea, in beneficiul ambelor parti, si, bineinteles, al asiguratilor“, a declarat Madalina Constantin, PR Manager al Omniasig.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *