- uncategorized
„Capacitatea totala de trafic containerizat a atins 455,9 milioane de TEU anul trecut. Pentru 2009, prognozam ca va fi vorba despre 490,3 milioane de TEU, ceea ce inseamna ca trebuie sa extindem semnificativ infrastructura, pentru a face fata cererii“, a precizat Abdulla Bin Damithan, deputy director al DP World. Acesta a explicat tendinta de crestere masiva a traficului prin faptul ca Orientul Indepartat si cel Mijlociu consuma cantitati tot mai mari de materii prime si bunuri necesare satisfacerii cererii de consum de pe aceste piete.
Potrivit DP World, pentru a face fata unui flux crescut de marfuri, operatorii portuari trebuie sa investeasca masiv in echipamente de manipulare. De exemplu, se estimeaza ca pana la sfarsitul acestui an, numarul portcontainerelor gigant, cu o capacitate de peste 7.500 de TEU, va creste cu 200%, iar toate aceste nave noi vor avea nevoie de cheiuri si infrastructura necesara la incarcare/descarcare. Acesti factori ce trebuie luati in considerare de operatorii care doresc sa-si vada afacerile prosperand.