- uncategorized
Inceputurile automobilului (1886 – 1920)
Putine inventii au influentat lumea atat de profund cum a facut-o automobilul. In data de 29 ianuarie 2011 s-au implinit 125 de ani de cand Carl Benz (1844-1929) a inregistrat patentul Benz la Biroul de Patente din Berlin, in timp ce Gottlieb Daimler (1834-1900) realizase primul prototip experimental in gradina sa.
Daimler-Benz in perioada interbelica (1920 – 1933)
Sfarsitul Primului Razboi Mondial a adus mari dificultati pentru industria auto germana. Companiile infiintate de cei doi pionieri fuzioneaza in anul 1926, luand nastere Daimler-Benz AG, care avea sa devina unul din cei mai importanti constructori la nivel mondial.
Daimler-Benz in epoca Nazista (1933 – 1945)
Incepand cu anul 1937, productia Daimler-Benz AG s-a axat tot mai mult pe segmentul militar, precum camionul LG 3000 si motoarele pentru avioane DB 600 si DB 601. Pentru a putea creste capacitatea de productie a motoarelor de avioane, a fost construita fabrica din Genshagen.
Reconstructia (1945 – 1949)
Rezultatul celui de-al Doilea Razboi Mondial a fost dezastruos. Potrivit acordului de la Postdam, toate activele germane din afara tarii au fost confiscate, ca daune de razboi. Daimler-Benz a pierdut subsidiarele straine, companiile afiliate, ramurile proprii si toate facilitatile ocupate de armata sovietica.
Intoarcerea pe piata globala (1949 – 1960)
In perioada cuprinsa intre anii 1949 si 1960, Daimler-Benz AG a reusit sa-si recastige pozitia de lider pe plan local, ocupata inainte de razboi, in contextul unei industrii auto germane care inregistra o crestere solida si constanta, atat din punct de vedere al volumului productiei, dar si al tehnologiei.
Crestere pe toate liniile (1960 – 1980)
In timp ce industria globala trecea printr-o perioada de fluctuatii intense, Daimler-Benz a reusit sa-si consolideze pozitia remarcabila pe pietele internationale de autovehicule. La nivel european, Daimler-Benz ocupa pozitia de lider pe piata, atat pe segmentul autoturismelor, cat si al camioanelor si autobuzelor.
Schimbari la nivel strategic (1984 – 1995)
A doua criza a petrolului, aparitia primelor dezbateri pe tema protectiei mediului si cresterea competitivitatii pe plan global inregistrata de constructorii auto asiatici au dus la preluarea pachetelor majoritare de actiuni ale companiilor MAN, AEG, MBB si grupul Dornier, pentru asigurarea stabilitatii pe termen lung.
Fuziunea dintre Daimler si Chrysler (1995 – 2007)
Noul presedinte al consiliului de administratie, Jürgen E. Schrempp, initiaza o schimbare de strategie a Daimler-Benz, care va duce la fuziunea cu Chrysler in anul 1998. Astfel a luat nastere corporatia DaimlerChrysler AG, care detinea actiuni si in cadrul Mitsubishi si Hyundai.
Daimler AG dupa anul 2007
Compania renunta la actiunile detinute la Chrysler, Mitsubishi si Hyundai, iar Adunarea Generala a Actionarilor decide schimbarea numelui companiei in „Daimler AG”. Ulterior este initiata colaborarea cu Beijing automotive Industry Holding Company (BAIC) in China, iar in Ungaria, Daimler deschide o noua fabrica.