• uncategorized

Mirabela Stoica

Cristian Pieleanu a avut curaj sa dea nastere unei companii de relocare chiar in plina criza, in urma cu doi ani. Pana la acel moment a lucrat intr-o firma cu domeniu de activitate similar. Crezand ca poate sa faca mai mult de atat, a inchiriat o masina si a inceput sa gaseasca clienti, iar la scurt timp a si reusit sa cumpere primele doua masini. Recomandarile l-au facut sa se dezvolte, iar acum cererile sunt mai mari cu 20-30 la suta decat cele din aceeasi perioada a anului trecut. „Aceasta crestere de comenzi se datoreaza cumva si crizei economice. Multe companii mari au inceput sa aiba probleme si s-au vazut nevoite sa se mute pe o alta piata, intr-un oras de provincie sau, pur si simplu, intr-un sediu mai mic, care sa aduca mai putine costuri. Sa nu mai spunem de numeroasele fuziuni care au avut loc in acesti ultimi doi ani. Toate acestea au facut ca numarul comenzilor sa creasca cu pana la 30 la suta”, explica general managerul companiei MutareSigura.ro, Cristian Pieleanu, aceasta crestere. Cele mai multe dintre firmele care au apelat la serviciile de relocare sunt din domeniul asigurarilor si bancar. Cei de la mutare-sigura.ro se ocupa de logistica – impachetarea lucrurilor, demontarea/montarea obiectelor de mobilier. „Preturile acestor servicii difera foarte mult de la caz la caz pentru ca sunt implicate foarte multe variabile, de exemplu volumul, daca trebuie folosit un lift exterior, cat este de greu ceea ce trebuie carat cu acest lift exterior. Dar se poate porni de la cateva sute de euro pentru o companie mica si se poate ajunge la mii, chiar zeci de mii de euro, in cazul unei firme mari”, conchide Cristian Pieleanu.

Si cazuri mai putin fericite

Exista insa si cazuri mai putin fericite. Leon Bolovan, general managerul companiei Leoni Transport, spune ca, in ultimii ani, comenzile au scazut dramatic. „Este adevarat ca multe firme au fost nevoite sa se mute, insa se pare ca o fac cu resurse proprii si nu mai externalizeaza acest serviciu. Incearca si ele sa reduca din aceste costuri. In 2013, s-au redus substantial comenzile. Mai sunt o zecime din comenzile de dinainte de criza.  Au scazut cu 90%. Anul trecut inca mai primeam patru-cinci solicitari pe zi, iar acum daca mai primim patru-cinci solicitari pe saptamana”, spune Leon Bolovan.
Si toate acestea in conditiile in care compania are preturi foarte mici, comparativ cu piata. Leon Bolovan este de parere ca lucrurile se vor schimba abia atunci cand economia Romaniei va da semne de redresare, insa nu in acest an.
Pentru ca relocarea sa aiba loc in cele mai bune conditii, indiferent de anvergura si volumul mutarii, primul pas pe care cei de la Leoni Transport il fac este sa puna la dispozitia clientului un expert in domeniu, care sa stabilieasca un plan pentru relocarea companiei in conditii de eficienta maxima. Firma asigura demontarea si montarea mobilierului, impachetarea obiectelor in cutii si protejarea lor cu folie de plastic, precum si etichetarea cutiilor. In cazul unei mutari, administrarea unei retele si a echipamentelor din care este compusa (computere, servere, retelistica) necesita o atenta planificare si executie. „Pentru a ne asigura ca mutarea infrastructurii IT din companie este efectuata corect, se realizeaza o analiza detaliata a acesteia, in prealabil. Astazi, exista posibilitatea de a face comenzi on-line, pentru orice tip de transport de marfuri. Putem efectua orice tip de transport in maximum 12 ore de la preluarea comenzii”, subliniaza Leon Bolovan.

De ce sa alegi o firma de relocare

Andrei Lacatusu este unul dintre managerii care au optat pentru relocarea businessului sau. Pentru ca Bucurestiul a ramas un oras care impune costuri ridicate, Lacatusu s-a decis sa-si mute compania de software la Galati. „Puteam sa mut singur computerele si tot echipamentul, chiar si obiectele de mobilier si astfel sa economisesc cateva mii de euro, insa am vrut sa apelez la serviciile profesionistilor ca sa ma asigur ca totul ajunge cu bine la destinatie. Computerele sunt foarte sensibile la drum. Compania pe care am angajat-o pentru acest serviciu mi-a oferit garantia tuturor acestor lucruri. Exista posibilitatea ca din dorinta de a scadea din costuri – facand cu propriile resurse aceste mutari, sa ajung in final sa am pagube foarte mari. Am un calculator pe care l-am cumparat cu 100 de milioane de lei vechi. Imaginati-va ce ar insemna sa se fi stricat! Si nu puteam trage pe nimeni la raspundere”, explica Andrei Lacatusu, general managerul companiei Soft Net, de ce a apelat la servicii de relocare.

7 criterii pentru alegerea firmei de relocare

1. Atentia acordata fiecarui client;
2. Preturile accesibile pentru orice client;
3. Realizarea serviciilor in regim de urgenta si non-stop;
4. Asigurarea, la cererea clientului, a personalului calificat in mutari, dar si a materialelor pentru demontarea/impachetarea, transportul mobilei si remontarea acesteia;
5. Punctualitatea;
6. Experienta;
7. Seriozitatea profesionala.

Sursa: www.leonitransport.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *