• uncategorized

Reprezentantii guvernelor celor doua tari au semnat pe 21 septembrie o declaratie comuna asupra cooperarii in domeniul managementului traficului aerian, in contextul aplicarii cerintelor Uniunii Europene privind Cerul Unic European, inclusiv infiintarea Blocurilor Functionale de Spatiu Aerian.

Zboruri mai ieftine cu pana la 30%

Documentul amintit, consfinteste sprijnul politic acordat initiativei de stabilire a unui Bloc Functional de Spatiu Aerian la nivelul celor doua tari. Initiativa va conduce la reducerea fragmentarii furnizarii serviciilor de navigatie aeriana prin migrarea de la o abordare nationala la una regionala, cu reducerea corespunzatoare a costurilor serviciilor platite de operatori, deci si de catre pasageri, cu 20-30%. „Subliniez faptul ca ministrii transporturilor conduc discutiile referitoare la toate domeniile de cooperare dintre Romania si Bulgaria. Se regasesc in protocol acorduri privind prioritatea unor legaturi de conducte de gaze naturale intre Romania si Bulgaria, in primul rand in zona Giurgiu-Ruse. De asemenea, exista intelegeri in domeniul energetic, in domeniul schimburilor transfrontaliere de energie electrica, inclusiv privind bursa de energie care functioneaza in Romania si care va oferi ajutor pentru punerea la punct a unui sistem similar in Bulgaria. Va asigur ca in urmatoarea perioada vom fi permanent in contact ca doua tari care vor sa intre impreuna in UE”, a declarat Radu Berceanu.

Mai multe poduri peste Dunare

Ministrii au dezbatut si problemele cu care se confrunta proiectele pentru care exista deja acorduri bilaterale.

Este vorba, pe de o parte, despre construirea unui nou pod peste Dunare, la Calafat-Vidin, pe care partea bulgara il considera insuficient pentru traficul transfrontalier.

„Ne-am inteles sa studiem oportunitati viitoare pentru trecerea frontierei prin intermediul mai multor poduri peste Dunare”, a declarat Petar Mutafchiev, care a propus o varianta pentru un pod in zona Onacovo-Bechet. „Nu am respins ideea. In viitor trebuie sa fie cat mai multe puncte de trecere. Avem o granita de 600-700 km si nu sint suficiente podul de la Giurgiu-Ruse si cel de la Calafat, care va fi gata in 2010”, a precizat Berceanu.

Pe de alta parte s-au analizat progresele inregistrate in privinta imbunatatirii navigatiei pe sectorul romano-bulgar al Dunarii, initiativa pentru care exista un proiect comun cu finantare europeana.

S-a stabilit necesitatea de a selecta pana la sfarsitul anului o firma de consultanta care sa intocmeasca un studiu de fezabilitate pentru lucrarile de amenajare a albiei fluviului.

Consultantul va trebui sa identifice masurile prin care se pot aplica recomandarile Comisiei Dunarii in privinta conditiilor de navigatie.

Concret, trebuie asigurate adancimi minime de 2,5 m pe o latime a senalului navigabil de 180 m.

S-a convenit ca dupa realizarea studiului de fezabilitate va exista o colaborare pentru utilizarea la capacitatea optima a navelor/convoaielor, reducerea blocajelor si a stationarii ambarcatiunilor, eliminarea pericolelor de esuari sau avarii si asigurarea continuitatii  transportului fluvial.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *