• uncategorized

Pe de alta parte, noul director al CFR SA, Constantin Manea, a anuntat ca planul de modificare a metodologiei de calcul pentru TUI nu va fi abandonat. Un act normativ privind modificarea TUI a fost prezentat la inceputul anului de fosta conducere a Ministerului Transporturilor, fiind propusa aplicarea unei noi metodologii de calcul in 2008. „Nu se va abandona proiectul de modificare a metodologiei de calcul a TUI. Bineinteles, domnul ministru a vehiculat acea idee de a nu majora TUI in spiritul liberal de incurajare a initiativei private, dar va trebui sa gasim o modalitate de a nu dezavantaja pe nimeni“, a declarat Constantin Manea. Acesta s-a referit la TUI ca la un subiect sensibil pentru CFR SA, avand in vedere ca veniturile din incasarea acestei taxe reprezinta 92% din totalul surselor proprii de finantare aflate la dispozitia companiei pentru lucrari de intretinere si modernizare. „Fiecare operator a prezentat variante care il avantajeaza pentru inlocuirea actualului sistem bazat pe tren-km: de exemplu, CFR Calatori doreste un calcul al taxei in functie de numarul de osii, pentru ca in felul acesta ar fi avantajate automotoarele comparativ cu garniturile clasice. In acelasi timp, operatorii de marfa prefera un calcul bazat pe tonaj. Personal, consider ca avem nevoie de o diferent iere in functie de calitatea infrastructurii“, a explicat Manea.

CFR a comandat un studiu de fezabilitate pe baza caruia s-a creionat un nou sistem de calcul pentru TUI, fiind luate in cosiderare modele europene. „Noua metodologie de calcul se va aplica din 2008 numai daca exista acordul tuturor partilor. Nu vrem ca TUI sa fie un motiv de discordie“, a incheiat noul director al CFR.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *