- uncategorized
„Este o problema cu faptul ca sunt doua aeroporturi foarte apropiate, Timisoara si Arad, care isi fac din ce in ce mai multa concurent a, pierzand de ambele parti. Timisoara este momentan un pic mai bine plasata in aceasta concurenta, pentru ca apartine ministerului, fata de Arad, care apartine Consiliului Judetean Arad. Se discuta despre descentralizare si eventual s-ar putea sa ne gandim sa dam si aeroportul din Timisoara la Consiliul Judetean Timis. Dar mai bine decat aceasta descentralizare ar fi sa facem o Companie a Aeroporturilor Banat”, a declarat Radu Berceanu. Potrivit ministrului, atunci cand autostrada Arad-Timisoara va fi finalizata, distanta dintre cele doua localitati va fi parcursa in 20 de minute si ambele aeroporturi vor incerca sa ofere conditii mai bune pentru a atrage pasagerii din orasul vecin. O astfel de concurenta nu ar fi benefica pentru niciunul dintre aeroporturi, ministrul lasand sa se inteleaga ca ar fi de preferat o specializare: „Pot sa ramana la Timi- soara foarte multe curse de pasageri, iar Aradul sa se axeze pe cargo“.
Varianta ideala imaginata de seful MTI ar fi constituirea unei companii ai carei actionari sa fie cele doua consilii judetene, consiliile locale Arad si Timisoara, Fondul Proprietatea si ministerul de resort. Stabilirea procentelor ce ar urma sa revina acestor actionari este acum analizata de minister.