• uncategorized

Pe segmentul „van”, suprematia este detinuta inca o data de italienii de la Fiat. Noul model Doblo Cargo a fost deosebit de apreciat la editia de anul trecut al Salonului Auto International de la Hanovra, dedicat vehiculelor comerciale, unde si-a adjudecat premiul „International Van of The Year 2011”, dupa o minutioasa selectie facuta de peste 20 de jurnalisti in domeniu. Gama Doblo vine pe piata si cu o versiune Maxi, ce are plafonul suprainaltat si cu un sasiu care permite mai multe variante de caroserie (box din aluminiu sau bena). Sarcina utila se incadreaza intre 750 si 1.000 de kilograme, iar consumul pentru versiunea 1.3 Multijet II Euro 5 este de 4,8 litri/100km. Transportatorii pot alege intre trei motorizari Euro 5: 1.6 diesel Multijet (105 cai putere), 1.3 diesel Multijet (90 de cai putere) si 1.4 benzina (95 de cai putere).

Presedintele juriului de la salonul auto, jurnalistul olandez Pieter Wieman a laudat aceasta masina pentru faptul ca a „reusit sa largeasca paleta de platforme si caroserii intr-o masura mult mai mare decat in cazul altor van-uri din aceasta categorie”.

Adio, benzina! Traiasca electricitatea!
Tot la categoria van, Renault aduce anul acesta un nou model, Kangoo Express Z.E., ce are propulsie electrica, fiind comercializat la un pret de 20.000 de euro fara TVA. In tarile in care statul acorda subventii pentru achizitionarea vehiculelor electrice, asa cum este Franta, pretul unui model Kangoo scade cu 5.000 de euro, ajungand la suma de 15.000 de euro fara TVA. Producatorul auto ofera posibilitatea clientilor sai de a cumpara masina si fara baterie, aceasta putand fi inchiriata pentru 72 de euro (tot fara TVA) pe luna. Kangoo Express Z.E. are o lungime de 4,21 metri si o capacitate de 650 de kilograme, si poate circula cu o viteza maxima de 130 km/h.

Incarcarea cu energie nu este o problema. Costurile unei incarcari pentru 160 km autonomie variaza in functie de pretul energiei electrice si sunt intre 1 si 2 euro, ceea ce reprezinta o suma infima, comparativ cu alimentarea cu benzina sau motorina.

La camioane, Mercedes-Benz Atego de 12 tone a castigat premiul pentru cel mai bun camion al anului 2011, in cadrul aceluiasi salon de la Hanovra. Pentru acest an, nemtii vin pe piata cu imbunatatiri ale modelului. Este mai confortabil, mai usor de manevrat si a placut juriului mai ales pentru contributia inovatoare pe care o aduce pe piata. Mai mult, a avut „priza” la public si pentru faptul ca producatorii acestui camion militeaza pentru reducerea dioxidului de carbon pe teritoriul Uniunii Europene.

Serie speciala pentru aniversarea de 50 de ani
Pentru ca anul acesta modelul E-Serie, cunoscut si sub denumirea de Econline sau Club Wagon, de la Ford implineste 50 de ani de la aparitia pe piata (fiind lansat in anul 1961), constructorul american s-a gandit sa marcheze momentul special cu un nou model imbunatatit, dar si mai scump.

IVECO pregateste surprize anul acesta cu vechiul model Stralis (disponibil in doua versiuni: tractor sau sasiu cu o masa maxima intre 18 si 32 de tone), la care s-au adaugat imbunatatiri mai ales la cabina soferului (interior si exterior), tocmai pentru confortul acestuia. In schimb, pentru 2014, compania ne indeamna sa asteptam noul „super-vehicul” pe care il pregatesc, asigurandu-ne ca vor revolutiona piata de profil.

Se poarta eco si la vehiculele comerciale, nu doar la autoturisme. Cel putin asa arata tendinta data de marii constructori. Protectia mediului inconjurator a devenit una dintre problemele societatii noastre, drept pentru care toti producatorii aduc inovatii pentru un transport mai ”verde”. In industria constructoare de masini sunt investite sume mari pentru noi tehnologii care sa aduca un beneficiu mediului. Spre exemplu, incepand din acest an, pentru cumparatorii modelului Actros, produs de Mercedes-Benz, se ofera consultanta si seminarii pe tema masurilor Blue TecEco. Pe langa protejarea naturii, marele producator german ne asigura si faptul ca un condus „destept” scuteste carburant, ceea ce nu poate fi decat imbucurator pentru transportatori. Economia la consum se datoreaza pompei de apa in doua trepte care a aparut in luna februarie a acestui an pentru toate camioanele Actros cu motoare V6.

Preturi de criza pentru cumparatorii de second-hand
Pentru transportatorii interesati de achizitie de vehicule comerciale, o optiune buna poate fi si cumpararea la „mana a doua”. Evident, cu cat sunt mai vechi autovehiculele, pretul acestora scade. La anunturile de mica publicitate se pot achizitiona, spre exemplu, camioane DAF cu preturi pornind de la 3.800 de euro pentru un model din 1992, si ajungand pana la 38.000 de euro pentru o versiune din 2007. Clasicele camioane ROMAN, produsele autohtone din Brasov se comercializeaza pe piata de second-hand la preturi cuprinse intre 500 si 12.500 de euro (model 2004).

Camioanele de la Renault, grupul francez care detine si Dacia, ajung pana la 30.000 de euro, un Nissan Atleon din 2002 se vinde la 7.000 de euro, iar truck-urile produse sub sigla Volvo de la 5.000 de euro (un model mai vechi, din anul 1991) si 56.000 de euro pentru camioanele cu an de fabricatie 2004. La marca suedeza Scania avem camioane secod-hand care se comercializeaza la preturi cuprinse intre 10.000 si 17.000 de euro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *